22 Mart 2021

Yoga



Çetin Çetintaş’ı tanıyor musunuz? Benim birkaç ay önce haberim oldu YouTube kanalından. Her çeşitten yoga videoları var. Her seviyeye göre, her sıkıntıya göre ne ararsan var yani. 

Reiki eğitimi aldığımda gruptakiler bahsediyordu, neredeyse herkes tanıyor ve birbirine tavsiye ediyordu. Ordan öğrendim ben de ama bir türlü güç bulup denemedim. Hep üşendim, hep erteledim. 

Dün YouTube’da gezerken anasayfama “toprak elementi” için yoga videosu düştü. Yatmadan önce telefonda geziyordum genelde, yine öyleydim. Açtım izledim öyle yatakta uzanmış halde film izler gibi. İzlemesi bile keyifli geldi izlerken bile eklemlerim rahatladı sanki. Yarın başlayayım dedim. 

Bugün açtım videoyu, hareketleri uygulamaya çalıştım ama tam beceremedim. Bazılarını yarıda kestim daha fazla devam edemedim falan. Videonun yarısına zor geldim zaten nefes nefese kalmıştım ve bedenim komple isyan ediyordu sanki. Dayanamadım kapattım artık. Ama o kadarlık kısmını yapmak bile iyi hissettirdi. Gerçekten çakralar mı açılıyor meridyenler mi çalışıyor bilmiyorum ama bir iyi hissetme hali çöküyor insanın üstüne kesinlikle. 

O yüzden hemen yogadan vazgeçmek istemedim. Çetin Çetintaş’ın daha önce “Yeni başlayanlar için” hazırladığı videolara baktım. Websitesi var cetincetintas.com diye, ordan ilk defa başlayanlara yol haritası çizmiş. Ben de ilk defa yoga yapacağım için en acemilik videoyu açtım. Yani şunu: https://youtu.be/jpDadpG1FW8

Tüm hareketleri yapabildim. Demek ki kolaydan başlamadığım için yapamamışım önceki videoyu. Kendime güvenim tazelendi sorun bende değilmiş diye :)

Kendimi pamuk gibi hissediyorum. Normalde ben ayağımı, bacağımı hareket ettirmeden pek oturamam. Bacağımı ya da ayağımı sallamıyorsam bile ayakkabımın içinde parmaklarımı oynatıyorumdur yani öyle biriyim. Ama şu an tüm kaslarım rahatlamış, ben rahatlamış bir haldeyim. Oturuyorum ve bacaklarım, ayaklarım, parmaklarım sabit duruyor ben bunun için çaba harcamadığım halde. Sırf bu bile zihnimin ne kadar sakinleştiğini gösteriyor. 

5 yorum:

  1. o zaman devam yogaya ...

    YanıtlaSil
  2. Daha önce duymamıştım ama ilgi çekici. Özellikle spor için salonlara gitme imkanımız olmayan bu günlerde faydalı olacaktır. Teşekkürler öneri için:-)

    YanıtlaSil
  3. Yoga çok başka bir şey ya. Nedense normal spordan falan daha iyi hissettiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bir iki hareketle hem bedenen hem ruhen esniyoruz, rahatlıyoruz müthiş bir şey.

      Sil