19 Mayıs 2021

Empati mi yapıyorsun sempati mi?

 Empati ve sempati arasındaki farkları, sempatiden empatiye nasıl geçileceğini vs açıklayan bir şeyler aradım google'da ama pek bir şey bulamadım. Yazı okuma havasında olmadığım için genelde videolara baktım. Sonra youtube'da farklı şekillerde arayınca bu aşağıdaki video çıktı karşıma. İlk defa izlediğim bir kanal, kişileri tanımıyorum. Çok beğenerek izledim, karşılıklı fikir alışverişini, bir diyalog izlemeyi ne kadar özlediğimi fark ettim. Onlardan birinin yerinde ben olmak istedim. Ne büyük bir haz, bilgini karşındakiyle paylaşma ve ondan aldığın dönüşlerle boşlukları doldurma... Bilgine yenilerini katma ve ortaya çıkan müthiş şey...


Ben empati yerine sürekli sempati yaptığım için bu kadar acı çektiğimi fark ettim. Peki siz? Empati mi yapıyorsunuz yoksa sempati mi?

Bir de bu konuyla alakalı kitaptır videodur herhangi güzel bi kaynak bilen varsa yorumda yazarsa sevinirim. 🧡

0 yorum:

Yorum Gönder