17 Mart 2020

Coronalı günler

11 Mart 2020'nin 47.dakikasında yani 00:47'de ilk vaka duyuruldu Sağlık Bakanı tarafından. Dün gece ise güncel sayının 47 olduğu bildirildi. Muhtemelen şu an artmıştır. 6 günde 47'ye yükseldi çünkü. Bir de yurt dışından gelenler çoğaldı, umreden dönen binlerce insan var. Bir kısmı karantinada bir kısmı evinde kendini karantinaya almış kabul eden bir sürü yurt dışı yolcusu... Ne kadar uyulur buna bilmiyorum.

Bugün 0-12 yaş çocukları olan annelere izin verildi iş yerinde. On gün. Çay ocakları da yarından itibaren kapalı olacakmış. Bir tek biz bekar/çocuksuz ya da büyük çocuklu kadınlar ve erkekler olacağız yarın. Çay olmadan sıcak su olmadan nasıl geçecek hiç bilmiyorum. Bu kadar az personelle işlere nasıl yetişeceğiz onu da bilmiyorum. Cumhurbaşkanı yarın konuşma yapacakmış, belki hepimiz evlere de dönebiliriz. Hayırlısı.

İşten eve gelirken maskeli insan sayısının arttığını fark ettim. Dün, yani pazartesi pek yoktu maskeli ve eldivenli kişi. Hatta sabahtan akşama kadar iş yerine çok kişi geldi deli oldum kimse dikkat etmiyor herkes dolaşıyor diye. Ama bugün sadece 1 kişi  geldi ve dışarıda maskeli sayısı fazlaydı. Sayının 47'ye çıkması korkuttu herkesi sanırım.

Bir otobüs şoförü gördüm maskeli. Yolda insanlar gördüm maskeli. Bir otobüste bir çok kişi de maskeliydi. Ha bir de toplu taşımalar fark edilir derecede boş artık. Ağlayasım geldi bir sürü maskeli insan görünce. Çaresizlik hissi bürüdü. Gözle görünmeyen bir tehlike dolaşıyor ortalıkta ve biz o tehlikeye bulaşıp bulaşmadığımızı bilmeden kendimizce önlem almaya çalışıyoruz. Gerisini Allah’a bırakıyoruz. Elimizden ancak bu kadarı geliyor çünkü. Virüsü yok edemiyoruz. Virüse yakalanırsak kendimizi şıp diye iyileştirmiyoruz. Bizim yüzümüzden sevdiklerinize de bulaşma riski var bir de. Yürek dağlıyor düşününce bile.

İnşallah en az hasarla tez zamanda atlatırız bu zor günleri...

2 yorum:

  1. evet ya ne tuhaf de mi maskeli, bilimkurgu gibi yaa :) ah o umreciler yaydı ya en çok, onların aileleri, onlara sarılıp hoşgeldin diyen akrabaları yaydılar yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film gibi günler yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. 2020 çok acayip hiç normal değil :)

      Sil