15 Aralık 2020

Gece yarısı güneşi

Stephenie Meyer bundan 12 yıl önce bu kitabı yazmaya başlamış ancak yazdığı kısmı bilgisayarından çalınıp internette yayınlandığı için sinirlenip yazmaktan vaz geçmişti. Tamamlayıp yayınlamak için herkesin yayınlanan bölümleri unutmasını bekledi. Nihayet 2020'de kitabın yayınlanmış olduğunu öğrendiğimde 12 yıl önceki gibi heyecanlandım. 

Hemen internetten pdf'ini buldum önce, ama sanırım yıllar önce internete sızan bölümler vardı sadece çünkü bir yere kadar gelip pat diye bitti. Devamını bulamadım. Dışarı çıkmıştım ve çıkmışken D&R'da kitaba bakayım dedim,69tl yazıyordu (ciltli) vazgeçtim, ben de mobil uygulamadan BKMkitap'tan 32 küsür tlye sipariş ettim, nasılsa 30tl üzeri mobil siparişlerde kargo ücreti de almıyor. İnşallah erken gönderirler umuduyla bekliyorum. 

PDF'ini okumaya başladığımda içimde o gençlik heyecanlarım, umutlarım, hayata bakışımın farklılığı geldi ve hüzünlendim. O zamanlar üniversitedeydim. Pandeminin de etkisiyle tamamen ruhsuz, umutsuz, neşesiz kişilere dönüştüğümüz zaten belli, ama ben aşkı da unutmuşum. O hissi özlediğimi fark ettim. 

12-13 yıl önce Alacakaranlık serisini okurken Leyla gibiydim. Hatta sonra benimle çıkmak isteyen birini sırf rüyamda onunla edward ve bella gibi olduğumuzu gördüğüm için teklifine sıcak bakmaya başlayıp kabul etmiştim, sonra hayatın gerçeklerini görüp ayrılmıştım. Dışarıdan çok düz mantık, çalışmaya odaklı görünsem de içimde benim de çoğu zaman unuttuğum bi pembe gözlüklü, prenseslere özenen, aşka aşık kız çocuğu hep var. Masallara inanan, her şeyde aşk ve sevgi arayan ama sevilmeye doyamayan, sevgiyi kabul edip içine katamayan biri. Benim lanetim de bu galiba, sevilmeyi çok isteyip sevgiyi kabul edememek. 

5 yorum:

  1. Ne kitapmış ama...
    Insan belkide unuttuğunu hatırlamak için bahane buluyor. Iyi olmak için. Iyileşmek için.
    Iyi olun sizde Inşaallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BElki de, teşekkür ederim :) iyi oldu ama unuttuğum hislerin canlanması

      Sil
  2. haha :) yazılarım bu aralar hep bu yöne evriliyor sanki :D
    gerçekten çok pahalılar, hele d&r en pahalısı, direk kitabın üstündeki fiyattan veriyor. 69 nedir ya masa mı alıyoruz :)) iyi yapmışsın sen

    YanıtlaSil
  3. Bu filmleri de kaç kere izledik yahu:) Önce film sonra kitap yapmıştım bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben önce kitabı okumuştum, filmleri iple çekiyorduk:)

      Sil