12 Haziran 2021

20lik dişimi çektirdim

 Zor oldu biraz. Dişçi adam asıldı kerpetenle çekti çekti çıkmadı. Bir an hiç çıkmayacak sandım. O kerpeten yetmedi başka kerpeten getirdi falan. Çenem çıkacak sandım artık. Neyse ki diş çıktı sonra ama sanki ucu çok küçük kırıldı gibi kökten. Dişimi almayı akıl edemedim, çok da inceleyemedim. Anca kurtuldum diyip bir an önce gitmek istedim çünkü. Ama sonra aklıma takıldı sanki çıkan dişin köklerinden birinin ucu azcık kırılmış gibiydi, içerde kalmış olabilir. Zaten çıkınca bi çıt diye ince bi kırılma hissi oldu. Bugün kafama takıldı biraz araştırdım da 4-5mm’den kısaysa çıkartılmak zorunda değilmiş daha fazla tahribat olmaması için. Doktor da farketmiştir biliyordur herhalde güvenmek istiyorum. 

Normalde hep en son çare olarak ilaç kullanan, ağrıyı sızıyı çeken bir insanım ama dünden beri herhalde 5 tane ağrı kesici içmişimdir. Ne zaman “ay ağrı..” diye başlasam bizimkiler daha lafımı bitirmeden ağrı kesici al diyor. “Şeker içer gibi ilaç almak istemiyorum” desem de 1-2 saat sonra mecbur kalıp alıyorum artık. Bi de sersem yapıyor insanı ağrı kesici, uyutuyor. Ama kullanmayınca da ağrıdan sersem gibiyim zaten...

Bugün ikinci gün, kan pıhtısı vardı dün ama bugün yok. Apse yapmaya başladı. Hafif şişlik var ama çok şişmedi. Önceden iki tanesini çektirmiştim onlar kolay çıkmıştı, alt dişler daha zor çıkıyormuş ondan zor olmuş öyle dedi doktor. 1 tane kaldı, bir hafta sonra giderim herhalde ona da. 

Antibiyotik vermedi. Sabah akşam tuzlu suyla ya da adaçayıyla gargara yap dedi. Bugün evdeki bir spreyi sıktım az önce Kloroben adında. İlk sıkınca ağrıyı hafifletti gibi gelse de sonrasında daha çok ağrıdı sanki. Apsenin çabuk geçmesi için ve diş etim çabuk toparlansın diye sıkayım diyorum birkaç gün. Daha çabuk iyileşir belki. Ama ağrı için yine ağrı kesici alıcam. Parol alıyorum bu arada, normalde hiç ağrı kesici almayan biri olarak bana yetiyor gibi şimdilik. Dün gece uyumadan önce alıp gece 4te ağrıyla uyandım gerçi, bu ağrı kesicilerin etkisi hep böyle 3-4 saat midir yoksa parol hafif olduğu için mi böyle?

İnşallah yarın biraz daha toparlamış ve rahatlamış olurum. 

Böyle insanın bir yeri yaralı olunca hayat çok acıklı oluyor ya. 

Ağrı yokken bile ağzımdaki o sızı, kan tadı, oradaki yara bi keyfi kaçırıyor illa ki. 

Arada bir böyle şeylerle hayatın başka yönlerini de görüyoruz işte... sağlık başka bi şey. Çok önemli, en önemli şey. 

3 yorum:

  1. Bütün ağrılar bir yana, diş ayrı bir yana... Çok geçmiş olsun, umarım yarına sıkıntı kalmaz:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol ya çok fenaymış gerçekten. Şimdilik hala aynı..

      Sil
  2. Tek bir şey söyleyeceğim:
    Alt çenedeki 20lik dişin yukarı değil aşağı uzaması...

    Rontgenini Testere filminden bir sahne gibi görmüştüm, ameliyatında gerçek kemik testeresini görünce Testere filmi bana Caillou gibi gelmişti :))

    Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil