09 Haziran 2021

Sonunda kimliğimi yenilettim

 


Cuma günü internetten randevu aldım Pazartesi gününe. Pazartesi gittim sıra numarası aldım. Baya kalabalıktı. Tabi gitmeden önce ziraat atmsine gidip ücreti yatırdım, 30tl. Çok kolaymış, kartsız işlemler-resmi ödemeler- kimlik gibi bir seçenek çıkıyor yani bulması zor değil. 

İnternetten her ne kadar randevu saati seçiyor olsanız da oraya gidip yine sıra numarası aldığınız için belirlenen saatte işleminizin yapılması pek mümkün değil. Bir de sıra numarasını ancak ve ancak randevu saatinizden en fazla yarım saat önce gelirseniz alabiliyorsunuz. 31 dakika önce geldiyseniz sıra numarası vermiyor sistem. Erken gelenler saatinin gelmesini bekledi bir de orda.

Tc kimlik girip sıra numaramı alıp bekledim. Sıram geldi gittim. Eski kimliğimdeki foto hem çok eskiydi hem de o zaman başım kapalıydı tabi, görevli kadın bi emin olamadı ben olduğumdan. Fotoğraf herhalde bi 15 yıl önceye aittir. Kapalıyken bile o fotoğrafıma benzetmekte zorlanırlardı. Maskenizi indirir misiniz falan dedi biraz baktı, biraz bekleticem dedi ekrandan bişeylere baktı falan sonra ikna oldu da tamamladık işlemi.

Ödeme yaptığıma dair dekontu istemedi, sistemde zaten çıkıyor olsa gerek. Biometrik fotoğrafımı da alıp altına imzamı attırıp taratıp sonra geri verdi, napcam ki bu kadar biometrik fotoyu ben her defasında geri vereceklerse :) zaten güzel de çıkmıyoruz ablak suratlı çekiyorlar :)) Bir de bir zarf verdi içinde şifre varmış iki yıl mı geçerliymiş iki yıl sonra mı geçerliymiş neymiş tam anlamadım, ortam da çok gürültülüydü tekrar sormak da istemedim herkes gergin zaten. Ay bi de sağ işaret ve orta parmak okutuyorlar onu da bi beceremedim merkür retrosundan mıdır nedir sonra becerdim de kendime de güldüm yani.

Bir de yeni kimlik gelene kadar kullanmak için kimlik yerine geçen bir kağıt verdiler ama gerek kalmadı çünkü kimliğim bugün yani başvurudan 2 gün sonra geldi. Cuma-Cumartesi gelir dedi ama daha erken geldi. Ben haftalarca beklerim sanıyordum, iyi oldu bu.

Gitmişken ehliyeti de yapayım mı diye düşündüm ama sağlık raporu almaya üşendim, onu da başka sefere artık. 

Bu pin kodu diye verdikleri zarf ne işe yarıyor nerde kullanılıyor bilen var mı? Kimliği de kimyasal maddeyle silmeyin falan yazıyor. Bu kimlik kredi kartı gibi falan mı kullanılıyor ne işe yarıyor bilen aydınlatmak isteyen var mı :D üşendim şimdi araştırmaya.

2 yorum:

  1. Ben henüz yenisine geçmeyenlerdenim:-)) o yüzden yazdığınız her şey benim için yeni bilgiler :-) Hayırlı olsun ☺️

    YanıtlaSil