16 Şubat 2021

Vitaminlenelim

Bugün dışarı çıktım, çıkarken de gözlerime eyeliner ve rimel sürdüm, aylar sonra ilk defa. Ondan mı yoksa soğuktan mı bilmiyorum ama gözlerim ve başım felaket ağrıyor... 

Aşırı aşırı soğuktu ya, inanılmaz derecede üşüdüm yani. Çıktığım gibi pişman oldum ama gitmem gereken bir yer vardı dönemedim. Ayaklarım, bacaklarım, başım her yerim dondu.

Eve dönerken eczaneye uğrayıp d vitamini ve b12 aldım, gelmişken saçım için de ampüllerden alayım dedim. Eczacıya sordum ampüller oluyormuş saç için nasıl oluyor o diye, anlattı güzelce sağ olsun. Her hafta birer ampülü badem yağına karıştırıp saça sürüp iki saat bekletiyormuşuz, sonra kuru şampuanlama yaparak saçtan çıkarıp normal yıkıyormuşuz. Dermaroller günümde önce bu bakımı yapıp gecesinde de dermaroller yapmayı düşünüyorum. Tek günde toplu bakım olsun. 

B12'yi başka eczaneden aldım, marka falan söylemedim bi tane hap şeklinde bişey olsun dedim. Bu fotoğraftakini verdi, Nutraxin. Ama nasıl kullanacağımı söylemedi, ben her gün bi tane yutucam sanıyordum, eve gelip kutunun arkasını okuyunca "dil altı" hapı olduğunu öğrendim. Meğer dilin altında bekletip öyle kullanılıyormuş. Tam olarak nasıl olcak bilmiyorum araştırıcam netten.

D vitamini ise D-Colefor, günde 2 kere kullanılıyormuş. Sağlık ocağına gittiğimde doktor da bundan vermişti. Galiba artık reçeteye yazılmıyormuş, tam emin değilim ama. 

B12 60TLydi, o eczaneden sadece onu aldım.

Diğer eczaneden de 2 ampül, badem yağı ve d vitamini aldım 69 da orası tuttu. D vitamini 25 TL gibi bişeydi, ampüller 7 civarı demişti, badem yağı da 19 tl. Demek ki ampüller 7'den fazlaymış. Zaten kasada "zam gelmiş bunlara" demişti, ampüller için demiş demek ki. 

Neyse biraz para döktüm ama iyi gelsinler de... Bende baya vitamin eksikliği var, hem psikolojimi hem de komple yaşam kalitemi olumsuz etkiliyor. Zihnim çok bulanık mesela, her şeyi unutuyorum hiçbir şeye konsantre olamıyorum vs... Ne zaman tahlil yaptırsam hepsi yerlerde zaten...

Evde folik asit ve magnezyum var sağlık ocağındaki hekimin verdiği, onlara da devam edicem ama bunların hepsini nasıl bi sıraya sokucam bilemiyorum henüz. 


Onlar da bunlar işte.

Bu arada yarın hava daha da soğuk olcakmış, Allah evsizlerin, sokak hayvanlarının, zorda olan herkesin yardımcısı olsun... Güya bugün çıkarken kedi maması alıcaktım yanıma sokağa bırakmak için. Her şeyi unutuyorum işte yaa... 

Ayyy duble türk kahvesi yapmıştım yazarken içerim diye, onu içmeyi de unuttum soğumuş yaaa.. Ay Allah'ım inşallah şu vitaminler beni bir güzel toparlar kendime getirir artık bakalım hayırlısı.

2 yorum: