10 Eylül 2020

Domates konservesi


İlk defa, kendime yetecek kadar kışlık konserve yaptım.

Tekrar yapmak istersem elimin altında bulunsun diye buraya da yazmak istiyorum.

2 kiloya yakın domatesten herhalde bir kavanoz kadar çıktı, ben normal büyüklükte kavanoz kullanmadım 3 tane küçük kavanoz kullandım o yüzden tam miktarı bilemiyorum ama büyük kavanozlar için herhalde bir buçuk kavanoz kadar bile yoktur.

Önce kavanozları kapakları ile birlikte 10 dakika kaynattım. Sonra tek tek çıkarıp temiz bir beze ters çevirerek kurumalarını bekledim.

Domateslerin tepesini bıçakla çarpı şeklinde çizerek önce kaynar suya, sonra da buzlu suya atıp çıkardım. Her birinde 15 saniye kadar kaldılar. Sonra elimle kolayca soydum. Küp küp doğradım. Tencereye koyup orta ateşte pişirdim. 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 tatlı kaşığı da şeker ekledim.

Biraz kıvam almaya başlayınca 3 diş sarımsağı ince ince doğrayıp ekledim ve biraz da kekik koydum.

Kıvam aldığında ocaktan almadan, kaynarken kavanozlara doldurmaya başladım. Kavanozların kapağını sıkıca kapatıp ters çevirdim ve bir gece öyle beklettim. Sabah herhangi bir sızıntı olan var mı ya da kapağı dışa doğru şişik olan var mı diye kontrol ettim, yoktu. Eğer olsaydı onları buzdolabına koymam gerekecekti.

Son olarak kapaklarını kapatmadan önce zeytinyağı gezdirecektim üzerlerine ama unuttum. Bir dahaki sefere belki.

Sonra zeytinyağlı fasulye yapıp iki tane de fasulye konservesi yaptım. Onlara da bir sızıntı vs olmadı.

Merakla kışın kullanacağım zamanı bekliyorum :)

8 yorum:

  1. çok güzel yemeklerde kullaan :) son yazımı okusanaa, sevdiğin konulardaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Annem de yaptı, birini Gazi verdik diğerleri sağlam :D
    Annem genellikle minik pet şişelere koyup dondurucuya atıyor . Yerden tasarruf hem, hem de o da iyi oluyor . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm buzunu çözüp kullanıyor o zaman. O da güzel bir seçenek olmalı :)) Ama kış boyunca bu kavanozların açıkta kalıp yine de bozulmayacak olması çok ilginç ya.

      Sil
    2. 1-2 saate çözülüyor zaten, lezzet aynı :) kesinlikle.. açıkta kalıyor ama bozulmuyor.. aksine daha da lezzetleniyorlar sanki ..

      Sil