11 Eylül 2020

Okuldu sınavdı bunlar çok stresli şeyler keşke herkes yeteneği doğrultusunda yaşayabilse

Bir şeye kafan basmıyorsa basmıyordur çok da inatlaşmaya gerek yok. İlle de her şeyi öğrenip, hepsinde başarılı olmak zorunda değilsin. Senin de farklı yeteneklerin olabilir.
Böyle kendimle dertleşirken buldum kendimi bugün. Çünkü Tarih ve Vatandaşlık dersleri baya sinirimi bozmuştu.

2 Ekim'deki Önlisans KPSS'ye hazırlanıyorum. Çok çalıştığım söylenemez, haftada bir iki test çözüyorum işte... Konsantre olamıyorum, derslerin başına geçesim gelmiyor... Sırf, eğer olursa ballı kaymak olur diye giriyorum. Ama bunun için çok fazla çaba sarf ettiğim söylenemez işte. Bıktım sanırım. Ya da kendimden umudum yok.

Türkçe ve Mat başabaş gidiyor genelde, netler olarak. Türkçe beklediğimden düşük geliyor, matematik orta. Coğrafyayı da bir şekilde halledebiliyorum ama tarih ve vatandaşlık kabus gibi.

Bugün bir vatandaşlık denemesi yapayım dedim, 0 doğru 9 yanlış çıktı. Mantıklı geldiği için işaretlediğim tüm sorular yanlış çıktı. Tarihte de emin olmadığım ne varsa yanlış çıktı. Ama bu coğrafyada çok olmuyor mesela, coğrafyada yürüttüğüm mantık doğru olabiliyor. Tarih ve vatandaşlıkta ise kesin emin değilsem, yani %5 falan ikilemde kalmışsam o %95lik eminlik bile bana o soruyu kazandırmıyor.

Herhalde yeteneklerle alakalı bu da diye düşünüyorum. Yani coğrafyaya yeteneğim var ki fikir yürütmelerim beni doğru yola çıkarabiliyor ama vatandaşlık ve tarihe hiç yok demek ki.
Türkçede de neden zorlandığımı çözemiyorum bazen. 30 soruda 15 net olmamalı. En az 23 falan olmalı. Türküm ben ya, Türk tarihiyle büyüdüm, Türk vatandaşıyım, o zaman neden Türkçe tarih vatandaşlık böyle zayıf... En iyi bunlar olması gerekmez miydi?

Lisede bir de Kimya vardı bunlara ek olarak. Bir sınavına artık hiçbir derse çalışmadığım kadar çalışıp yine de sıfır alınca sınıfta ağlamaya başlamıştım, ki ben birinin yanında ölsem ağlayamayan biriydim. Bir de üstüne hocadan azar işitmiştim hem çalışmıyorsunuz hem ağlıyorsunuz diye... Hocamı da hiç sevmezdim, gaddar, suratsız biriydi. Belki de hoca yüzünden Kimya ile barışamamışımdır... Ama yok yok, fizikçiyim ben. Bilirsiniz kişi ya fizikte daha iyidir ya da kimyada... Ama üniversite sınavında ikisinden de sorumlu oluyorduk işte.

KPSS'de de sayısalcının sözeli de iyi yapması, sözelcinin de aynı şekilde sayısalı da iyi yapması gerekiyor ki rakiplere fark atabilsin... Hepsini iyi yapabilenlere plaket verilmeli...

Neyse bari en azından Türkçe, Mat ve Coğrafyaya yoğunlaşayım sadece bu kalan kısa zaman içinde... Ne kurtarsam kardır.

9 yorum:

  1. Ben kpss ye hazırlanmaya başladığımda kursa bile gitmiştim. Her şey iyi gidiyordu ki matematikte olasılık permütasyon konusu geldi. O an hazırlanmayı bıraktığım an oldu. üniversite sınavı için 2 yıl dersaneye git binlerce soru çöz, kazan, kurtul, mesleğe başla ve tekrar olasılık çalış. O an bıraktım. Bol bol sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kadar bıktım bunaldım ki bu okul sınav vs şeylerinden, gerçekten bu son artık uğraşmayacağım (diyip seneye dgsye de gireyim bi dermişim...uslanmam)
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. evet çok haklısınız

    YanıtlaSil
  3. ay kolay gelsin size. bende kpsss düşünsemde özel sektörde çalışmaya başladım ne istediğimi bilmeden bir şeye atılmak korkutucu geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özeller de zor ama ya... gerçi devlet daireleri de zor. Ne bileyim illa bir şeyin peşinde olmak gerekiyor para lazım :)

      Sil
  4. hadi sabır sabır kolay gelsiiin :)

    YanıtlaSil
  5. Pes ediyorum ya çalışamıyorum ben artık sınavda da allah ne verdiyse yapıcaz olursa ne ala olmazsa yapmak bişey yok artık. Çünkü çalışmak da netleri pek etkilemiyor, kapasite neyse o kadar çıkıyor abartı bir çalışma yapmadıysam... bu saatten sonra o abartı çalışma da olmaz artık bir ay kaldı zaten :)

    YanıtlaSil