31 Mayıs 2020

B12 eksikliği


Evde olunca kendini dinlemeye, takip etmeye de vakit buluyor insan. Sürekli mesaide olunca kendimizi unutuyormuşuz. Sabah 8 akşam 5 bile olsa günün çoğu iş başında geçiyor ve ne kadar masa başında çalışıyor olsam da eve bir kamyon yük taşımış gibi geliyorum çalışırken. Böyle olunca da sadece düşündüğüm "işler yetişir mi?", "bugün ne yesem?", "yarın ne giysem" gibi şeyler oluyor.

Ramazan'da bir keresinde çok aşırı bitkin hissettim kendimi, iftardan sonra da geçmedi. Sonra B12 aldım ve biraz sonra gayet iyiydim. Bir kaç gün B12 almaya devam edince azıcık toparladım. Sonra düzeldim nasılsa diye bıraktım ama yine başladı halsizlik tabi... B12 konusunda depoyu bir türlü dolduramıyorum. Neden oluyor bilmiyorum. Et, ciğer, balık yiyen biriyim aslında...

Sağlık ocağına gittiğimde "sen nasıl yaşıyorsun" diyorlar, iğne veriyorlar ama inatla hap istiyorum. İğneden korkuyorum.

Yarın yasak kalktığında eczaneye gidip bir paket B12 almayı düşünüyorum. Kendimi tam anlamıyla iyi hissedene kadar her gün içmeye devam edeceğim. Bir de D vitamini içeceğim tabi...

O günden sonra B12 yerine D vitamini içtiğim de oldu ama B12 içtiğimdeki etkiyi vermedi. Öncelikli ihtiyacımın B12 olduğunu anladım ben de. Ama D vitaminim de eksik... Neyse ki o evde var.

Ben alıp içmeye devam edeceğim ama yiyecek olarak nasıl takviye yapacağım onu da öğrenmek istiyorum. Araştırmalarım henüz tatmin edici bir şey getirmedi. Umarım bulurum...

0 yorum:

Yorum Gönder