04 Haziran 2020

Dünyanın en pratik sütlü tatlısı :)


Bu pandemi süreci bitse ve herkes normalleşse bile ben normalleşemeyecekmişim gibi geliyor bazen. Evden markete bile çıkmak istemiyorum, markette diken üstünde hissediyorum. Hem hiçbir yere çıkmak istemiyorum hem de alıp başımı çok uzaklara gidip nefes almak istiyorum. Covid olmayan bir yerlere gitmek, daha yaşanır bir dünyaya...

Amerika’da George Floyd olayı ile başlayan ayaklanma diğer ülkeleri de tetiklerse ne olacak? Zaten aylardır evde kalmaktan sinirlerimiz yıprandı, ya tüm insanlık topyekun delirirse?

Artık bu corona da hayatımızın bir parçası olacakmış, grip gibi bir hastalık olarak hayatımızda kalacakmış... diyorlar.

Neyse iç karartmaya gelmedim, ama bu aralar kendimi baskı altında ve sisler arasında kalmış gibi hissediyorum o yüzden illa ki yazım dilime de yansıyor.

Gelelim süper basit tatlımıza :)))

Biz küçükken büyüklerimiz bazen hazırlar yedirirdi. Çok severdim. Annem yapmazdı ama, ben çok istememe rağmen nedense o yapmazdı. Yengem yapardı genelde.

Bir gün annemle konuşurken canım çok tatlı çektiğinde bunu yapabileceğimi hatırlattı bana. Kek canavarı olduğumu bildiği için keke benzeterek söyledi bunu. Süt, şeker, ekmek al sana kek gibi işte dedi. Benim de aklıma yattı. Bugün tatlı bir şeyler aranırken yine aklıma gelince hop yapıverdim.

Biraz sütün içine biraz şeker katıp kaynattım ve ekmeğin yumuşak yerlerini koparıp içine attım. Tarif gerekmez herhalde ama illa ki bir ölçü gerekirse 2 su bardağı şekere 2 yemek kaşığı şeker denilebilir. Adı ne bilmiyorum, adı var mıdır onu da bilmiyorum.

Şimdi Google’ladım da Ekşisözlük’te biri fakirlerin eskiden yaptığı şey yazmış, annem ondan yapmıyordu demek ki ‘fakir miyiz biz’ düşüncesiyle. Halimiz çok da iyi değildi diye hatırlıyorum ama kadının ruhu zenginmiş napsın 😄

O zaman buna fakir tatlısı diyebilir miyiz 😂😂

Şimdi biz bunu yedik diye fakir mi oluyoruz?

Aklıma Aşk-I Memnu’daki Bülent’in repliği geldi :))



6 yorum:

  1. Gel benimle sipariş dağıt Elde eldiven yüzde maske kapı açılmadan spariş teslimatı :) Bu korona bitirdi bizi :)

    YanıtlaSil
  2. oooo saool bebek maması gibi deniycem pikiii :)

    YanıtlaSil
  3. Bunı babaannem de çok yapardı. 70 küsür yaşında merdivenden yuvarlanıp hiç kırık çıkığı olmamasını yediği bu tatlıya bağlarım hep. Ben de çok severim. Sütü kaynatmam ama buz gibi süte yaparım. Bir de güllaçın dibinde kalan süt olur ya ona ekmem doğarayıp yerim. Mmm., nefis. Fakir makir uydurmuşlar bence :) Üşengeç tatlısı denebilir ama :D Tam benlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa şimdi bu tatlıya saygım bir miktar daha arttı :)) maşallah babanneye :) Soğuk sütle hiç denemedim ama şeker erir mi ki? Ben güllacın dibindeki sütü fondip yapmayı daha çok seviyorum :D O zaman bize afiyet olsun :)))

      Sil