02 Haziran 2020

Yaprak Dökümü kitabı da bitti


Yaprak Dökümü kitabını bitirdim. Kaliteli bir dil okumak, bir kitaptan lezzet almak ne müthiş bir şey. Reşat Nuri Güntekin ne usta bir yazar...

Dizideki ile aynı bitmedi ama, kitapta bazı yerlerde de farklılıklar vardı tabi. Mesela kızların başını yakan adam bambaşka biriydi kitapta. Dizide Ali Rıza Bey’in eski işyerindeki bir adamdı ama.

Kitabı bitirdikten sonra bir de 1967 yapımı eski Yaprak Dökümü filmine bakmak istedim. Ediz Hun, Fatma Girik falan oynuyor. Siyah beyaz, bazı sahneler net olmayan bir film izlemek çok nostaljikti. Hoşuma gitti. Neredeyse yarısına kadar izledim, devamını sonraya bıraktım çünkü yatacağım. Ama dikkatimi çekti de, orada da kitaptaki gibi bir adam değil de Ali Rıza Bey’in eski işyerindeki adam musallat oluyordu kızlara. Neden bu konuda kitaba sadık kalınmamış acaba... Sonunu nasıl bitirmişler merak ediyorum 67 yapımında. Belki de bu en güncel olan 2005 yapımı halini 1967’den yola çıkarak güncellemişlerdir. Arattığımda başka başka Yaprak Dökümleri çıkıyor, oyuncular farklı, görüntü renkli ama bozuk mesela. Toplamda 3 tane galiba.

Nedense kitap sonunun dizideki gibi bitmemesine sevindim. Biraz da yarım kalmış gibi bir his verdi ama olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder