28 Haziran 2020

Muazzam bir ilim Astroloji


Bazen bir şeye takılıp kalırım ‘neden?’ diye. Cevabını bulana kadar da farklı zamanlarda yine yankılanır bu soru zihnimde. Astroloji öğrenmeye başladığımdan beri bu beyni kemiren ‘neden?’ler daha az kemirir oldu beynimi. Çünkü haritama bakıp, transit gezegen ve açılara bakıp nedeni ufacık bir işaretle dahi olsa bir nebze anlamlandırabilmek ruhumu sakinleştiriyor. Tam yorumlayamasam da bazen derste de cevap bulabiliyorum hocanın eş zamanlı anlatımlarıyla... Öğrendikçe dinginleşiyorum. Olgunlaşıyorum.

Normalde çok kıskanç biriyimdir. Tam bir sevgi arsızıyımdır. Ama artık susmayı, büyütmemeyi, kişisel algılamamayı ve yetinmeyi öğreniyorum. Bu da hayatıma çok büyük değişimler katıyor. Mesela normalde kuyruğuna basılmış kedi gibi cırlayacağım durumlarda sadece dinliyorum ve söyleyecek şeylerim olsa da susuyorum. Çünkü söyleyeceğim şeyler sadece kendimi savunmak için, üste çıkmak için söylenecek. Güç yarışına girmeye gerek yok diyorum, durduk yere ne kendimi yorayım ne de zaman kaybedeyim. Bir şey kazandıracak mı bana, hayır. Buna gerçekten gerek var mı peki, hayır çünkü daha önce defalarca olmuş bir şey bu ve hiçbir zaman sonuca varamadık. Belli ki yine sadece yıpranmamızla kalacağız. O zaman susmak en iyisi.

Şimdilerde bunu yaparken çok zorlanmıyorum. Dilimin ucuna kadar geliyor bazen ama tutuyorum. İlerde daha iyi mi olurum daha kötü mü bilmiyorum ama daha iyi olmayı yani daha tahammüllü ve komplekssiz olmayı umuyorum.

8 yorum:

  1. ahh ne güzel yazmışsın....

    YanıtlaSil
  2. Bence doğru yoldasın :))

    YanıtlaSil
  3. Bazen susmak en büyük cevaptır karşındakine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Zaten ne dersek diyelim o anlamak istediğini anlayacak :)

      Sil
  4. Kişisel algılamamayı ben de ah bir becerebilsem :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şunu hep aklımda tutuyorum ben: karşılaştığım her şey benim algıladığım kadar gerçek, benim önemsediğin derecede önemli.
      O bana öyle davrandıysa ya da öyle dediyse bu ille de böyle olduğu anlamına gelmiyor. Sadece o kişi kendi doğrusundan bakıyor. Kimseyi değiştiremeyiz, birlikte yaşamayı öğrenmek zorundayız...

      Sil