18 Eylül 2021

Mutsuz musunuz?

1- Dolunay etkisi olabilir. Ya da gökyüzünde gezegenler bugünlerde sert etkiler veriyor olabilir.

İnternette dolunay zamanı diye aratırsanız astrologların yaklaşan dolunay ile alakalı yazılarına denk gelirsiniz ve en azından bunun geçici bir duygusal gelgit durumu olduğunu anlayıp biraz olsun rahatlayabilirsiniz. Ya da günlük, haftalık astroloji gündemi paylaşan hesaplar var sosyal medyada, onlara bir göz gezdirip gezegenlerin şu sıralar bize neler yaptığını görebilirsiniz. Herkesin az-çok aynı şeyleri yaşayıp hissettiğini bilmek, sabırla geçmesini beklemek gerektiğini fark etmek rahatlatıcı olabilir. 

2- Kadınsanız menstrüasyon döneminiz yaklaşmış olabilir. 

Hemen takviminize bakıp pms döneminde olup olmadığınızı görebilirsiniz. Ve öyleyse bu mutsuz, depresif hallerinizin hormonal olduğunu yani sizin elinizde olmadığını, normalde böyle tepkiler vermeyeceğinizi ama şu an aşırı hassas olduğunuzu bilip bilinçli bir şekilde kendinizi bu dönemi rahat geçirmeye odaklayabilirsiniz. Mesela normalde de sizi üzebilecek bir durumu, bu aşırı hassas halinize gıcık olup bile bile gündem edip kendinizi zorlamaya, cezalandırmaya çalışmanıza gerek yok. Bi papatya çayı demleyip, rahatlatıcı bir müzik açıp hayatı izleyin.

3- Vitaminleriniz düşmüş olabilir. 

Her yıl yaz bitiminde değerleri düşen d vitaminimiz ile kendimizi yerden kazıma dönemi başlayabiliyor. Sonbahar depresyonu söylemi boşuna çıkmış olamaz. Bu dönemde d vitamini takviyesi şart desem de önce bir aile hekimine gidip değerlerinize baktırın. Özellikle d vitamini ve B12 eksikliği çok fazla karamsarlık, depresyon veriyor. Gıdalardan almak yetmiyor bazen, dışarıdan takviye gerekiyor. 

Sebebini bilince sabretmek biraz daha katlanılabilir oluyor. Çaresizlik, belirsizlik hissi çok ağır. Katman katman büyütüyor dertleri. Bu yüzden aklıma gelen 3 şeyi yazmak istedim. Sizin aklınıza gelen başka şeyler var mı? Yazarsanız sevinirim. 

7 yorum:

  1. Zaman zaman hepimizin modu düşebiliyor, karamsar, depresif hissedebiliyoruz. Ayın etkisine inanıyorum. Güzel tavsiyeler için çok teşekkürler 🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet "Ay" beni de o kadar çok etkiliyor ki o yüzden blogumda bile onu kullandım. Zaten burcumun da yöneticisi (yengeç) tamamen ay'a bağlı yaşıyor gibiyim duygusallığım açısından, o ne yaparsa ilk ben etkileniyorum sanki 😑 Rica ederim 😊

      Sil
    2. Benim burcum da yengeç🤗

      Sil
    3. Ondan bu kadar anlayabiliyorsun beni demek ki 😊

      Sil
  2. 👍😇🙃😊🤗🤗🤚

    YanıtlaSil
  3. Mutluyum, dolunay vs beni etkilemiyor sanırım :)

    YanıtlaSil