12 Ekim 2021

Kendinden kötü durumdakileri düşünüp haline şükretmek

Sizce bu başlıkta yazdığım şeyi yapmak ne kadar doğru? Yapınca bir anlık iyi hissettiriyor evet ama yapılmalı mı?

Ben bir süredir psikoterapi alıyorum ve daha ilk seanslarda bundan bahsetmiştim, yani biraz derdimi anlattım sonra bizimkilerin hep daha kötüleri düşünüp şikayet etmememi söylediğinden bahsettim. Direk bunu yapma yanlış demese de “Peki bu sana iyi hissettiriyor mu? Bana hissettirmezdi şahsen” diyip kafamı karıştırdı. 

O seanstan beri bunu yapmayı azaltmaya başladım ama zorlandığımı fark ettim. Meğer kendi moralimi bozmamaya çalışırken ne kadar çok kıyaslama yapıyormuşum. 

Siz de böyle misiniz? Ne düşünüyorsunuz?

4 yorum:

  1. Mutlu yada iyi hissetmek için yapmıyorum ama arada zor durumlarda aklıma getirip olayları daha olgunca karşılamama yardımcı oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben “bu insanlar bunlara dayanıyor da ben bi şuna dayanamıyor muyum” şeklinde düşünüp daha güçlü durmaya çalışıyorum ama bu bir sorunu erteleme ya da göz aradı etme yöntemi mi acaba bilemiyorum.

      Sil
  2. Şükür etmeye çevirmek gerekli aslında. Buna şükür, bana şükür diye, başkasını düşünmeden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kıyaslama yapmadan sadece kendi hayatına odaklanarak

      Sil