10 Temmuz 2020

Ayasofya ibadete açıldı


Ayasofya ibadete açılmış. Cami olmuş. Bir yandan sevindim diğer yandan bir sürü soru işareti belirdi kafamda.

İçerideki mozaikler ne olacak acaba. İsa, Meryem, Cebrail vs.. Onlarda da tarih var. İnşallah restorasyon adı altında her şeyi silip atmazlar.

Sosyal medyada ‘ilk ezan okundu’, ‘ayasofyada ikindi ezanı’ diye paylaşımlar var ama zaten önceden de ezan okunuyormuş, 94 yılından beri okunuyordu demiş biri. Bir de zaten yan tarafında namaz kılınacak yeri de varmış, ilk defa ibadet edilmeyecek yani içinde.


Siyaset öyle iğrendiriyor ki beni siyasilerin bangır bangır yaptığı hiçbir şeye gönlümce sevinemiyorum. Hepsinin altından bir bit yeniği çıkıyor çünkü.

Bu Ayasofya müzesinin cami olması da içime tam olarak sinemedi şimdilik. Belki de ben çok araştırmadım, bilmiyorum, o yüzdendir. İnşallah hayırlısı olmuştur...

Ben doğduğumdan beri İstanbul’dayım ama Ayasofya’ya ilk defa bu sene gittim. 33 yaşımda. Ne acı. Baktım gittiğim tarihe, 21 Aralık 2019’muş. Keşke daha önce de gitseymişim.

Ama müzeykenki halini de görmüş oldum, ucundan yetişsem de gördüm çok şükür. O kadar huzurlu geldi ki bana orası gezdiğim hiçbir müze, hiçbir tarihi yer o kadar büyülememişti beni. Her hafta gitmek istedim. Ama sonra yılda sadece iki kere ziyaret edilebileceğini duyup üzülmüştüm. ‘Bir de ilkbaharda ya da yazda giderim o zaman’ demiştim müze kartım Temmuz’da biteceği için, ama korona çıktı.

Şimdi ne olacak oraya merak içindeyim...

4 yorum:

  1. yılda iki kere gidildiğini bilmiyordum.bende ilk 19 yaşında gitmiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyunca şaşırmıştım ben de. Belki de sadece müzekart öyleydi. Normal bilet alınınca girilebiliyordu da olabilir. Şimdi artık cami olduğu için giriş ücreti ya da sınırlaması kaldırılır herhalde.

      Sil
  2. Bana kalırsa Atatürk'e yapılan bir saygısızlık en azından. 1934 yılında Atatürk'ün imzasıyla müzeye çevrilmiş. Bana göre de en doğrusunu yapmış. Bildiğim kadarıyla paha biçilmez mozaiklerin üzerini sıva ile kaplamışlardı zamanında. Ayasofya kilise olarak yapılmış ve çok sayıda turist çekiyor. Ekonomiyi, işsizliği unutturmak için bu tür gereksiz ve yanlış işler yapıyorlar ve dini her zaman politikalarına alet ediyorlar. Ne diyelim, Allah ıslah etsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bence de müze olarak kalabilirdi aslında çok farklı bir aurası var oranın tek bir yere ait olmak zorunda değil böyle daha zengin geliyor bana :/

      Sil