23 Temmuz 2020

Korona günlerinde düğünlerimiz


Anneannem, dedem ve büyük teyzemle eniştem yazları köye giderler. Bu yaz da oradalar. Geçenlerde köyde bir düğün olmuş, davetli ailelerden biri de koronaymış ama gizlemişler. Şimdi tüm köy karantinada. Anneannem teyzem test sonucunu bekliyorlar ama eniştemin testi pozitif çıkmış, hastaneye yatırmışlar. Bu insanlar aynı arabaya binmiş, aynı eve girmiş... Köyde olmaz rahatlığı herhalde.
O aile de nasıl bir hakka girdiğinin farkında mı acaba? Ölen olursa resmen cinayet olur bu. Gerçi onlar da hastanede yatıyormuş şu an ama, dava açsınlar dedim anneme "zaten onlar da hastanede yatıyor ne davası açacaklar herkes kendi halinde" falan dedi. Gerçi dava açılabiliyor mu bu konuda da çok bilgim yok.
Baya moralimiz bozuldu ama. Bizimkiler hep şeker, tansiyon hastası. Astım da var. Daha kötü şeyler olmaz umarım...

Google'a Covid-19 yazınca sağ tarafta şöyle bir tablo çıktı:

Tüm dünyada 15 milyon vaka var. Dün günde 203 bin artmış. Ne zaman azalışa geçer acaba.

Ayrıca haftalardır sürekli kırmamaya çalışarak bir bahaneyle davetini reddettiğim arkadaşım yine gezmeye çağırdı bugün. Yarın karşıya geçip bir yerlere uğrayacakmış biraz da gezecekmiş. Sonunda söyledim artık dışarı çıkmanın beni tedirgin ettiğini ve evde kalmak istediğimi. Konuşmalarımızda da hep bahsediyordum aslında dışarı çıkmayı tercih etmediğimi, evde kendimi geliştirdiğimi vs.

Gerçekten evde duramıyor bazı insanlar. Evde de yapacak bir sürü şey var, hobiler, eğitimler. Şahsen ben hayatımın en verimli zamanlarını geçiriyorum diyebilirim. Aldığım eğitimler beni çok tatmin ediyor ve öğrendiklerimi sindirme ve uygulama imkanım var işe gitmediğim bu süreçte. Her durumu fırsata çevirmek lazım ve oyunu da kurallarına göre oynamak lazım. Dışarı mecbur kalmadıkça çıkmamamız gerekiyorsa çıkmamak bu kadar zor olmamalı. Ya da çıkmazsın çıkmazsın bir gün ayarlar gün boyu nefes alır deşarj olur yine eve kapanırsın. Böyle olmalı bence. Ama çok da yargılamak istemiyorum, ben ev seviyorum diye böyle rahat olabilirim evde duramayanlara da sormak lazım. Mesela instagramdan bir arkadaş bir ay evde kaldı sonra her gün başka yerlerde foto atmaya başladı. Biraz da evde dur ya diye mesaj attım gülerek. Denedim evde kalmayı, olmuyor dedi. Sormadım detayını ama bu kadar da abartılmamalı yine de, bir hafta dur bir hafta gez bari her gün değil de... aman ne bileyim. Ben evdekalıyorum siz de evdekalın. :)

9 yorum:

  1. Bence de insanlar hiç duramıyor. Ne kendini ne çevresini düşünüyolar. Ben kendimden çok annemle babamı düşünüyorum çünkü onlarda tansiyon hastası eğer bir yere çıkarsam bende olursa onlara geçerse diye düşünüyorum hep. Keşke herkes düşünse

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl bişeydir... Bunu gizlemek aslında bir suç. Umarım daha büyük sorun çıkmaz. Çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Nasıl olacak bu insanların i duyarsızlığı ile. Hiç zannetmiyorum ki kısa zamanda son bulsun. Yolun daha başındaymışız gibi. Bende evcimenimdir. Ev rahatı gibisi yoktur.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler... Bencilliğin nirvanası bu herhalde

    YanıtlaSil
  5. İnsanlar başkalarına bulaştırmaktan hiç çekinmiyorlar. Çok ilginç. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil