19 Temmuz 2020

Tibet'i bıraktım ve Evdeki böcek sorunu


Tibet egzersizlerini her gün değil her hafta arttırmak gerekiyormuş, biliyordum aslında ama gün gün arttırmak hemen bitirmek istemiştim. Zorlandım. O yüzden de 11li takımı yapamadan pes ettim... Olması gerektiği gibi yapacağım tekrar başladığımda, yani hafta hafta arttıracağım. Bir hafta 3, sonraki hafta 5, 7, 9 ... olarak.

Siz de başlayacaksanız aslı bu şekilde, hafta hafta. Aklınızda olsun.

Bunun dışında diğer konumuz evdeki böcekler... Çatı katında yaşıyorum, tavan ahşap. Havalar ısınınca, Temmuz gibi o ahşaplardan böcek çıkmaya başlıyor. Uçan, sert kabuklu, koyu kahverengi bişey. Bir gün çıkmasa ertesi gün çıkıyor. İlaçlama yapıyoruz, bir sene bitiyor sonraki sene yine çıkıyor. Kökünü kurutamıyoruz bir türlü.

Bu sene ilaçlama çağırmak istemedik, kendimiz etkili bir ilaç alıp fısfısladık. İki gecedir çıkan yok ama ses geliyor arada. Çıt, çıt diye.

Nasıl anlatayım, 3 cm boyunda koyu kahverengi, hamam böceği gibi ama o kadar büyük değil. Uçmayı çok bilmiyor. O yüzden de mesela koltuğun altındaysa uçmaya çalıştıkça koltuğun tabanına çarpıp yere düşüyor. O yere düşme sesi "çıt" sesi işte. Akşap çatı arasından da bazen bu ses geliyor, kendine çıkış yapmaya çalışıyor belli ki. Bir süre sonra zaten bir delik bulup dışarı salıyor kendini deli danalar gibi uçuyor odanın ortasında. Sert kabuklu olduğu için kabuğu bir yere çarpınca bu ses çıkıyor. Sesi yan odadan bile duyuluyor. O şekilde buluyoruz yerini ve yakalayıp atıyoruz dışarı, eğer odaya çıkmışsa.
Niye öldürmüyoruz, çünkü kolay ölmüyor bir de bir şey öldürmek içimi bir tuhaf yapıyor öldürmek istemiyorum.

Bir yandan yazı girerken bir yandan da araştırıyordum, şimdi bir şey buldum. Bir ziraatçi yakınımız bu böceğin termit olduğunu söylemişti ama google'ladığımda termit uçan karınca olarak çıkmıştı. Yanlış söyledi galiba demiştim. Şimdi bir yazı buldum, sanırım doğru adresteyim. Link şu: https://sagligabiradim.com/evdeki-termitlerden-nasil-kurtulursunuz/ Buradakileri bir deneyeyim bakalım. Sizin de bu böcek ile ilgili bir deneyiminiz olduysa ve öneriniz varsa dinlemek isterim.

2 yorum:

  1. tibet. başlarsın yine. tibet kitapları da var, felseefesi ile ilgili yani, tanrı ile sohbet, tibetin gençlik pınarı, toltecler gibi :) böcek çok tabii, karınca da çok bu yaz. termit evet, bir de büyük hamamböcekleri var. bunun için, evde, kıyılara koşelere toz ilaç dökecen, o zaman hiç görünmüyorlar etrafta :) bende de var yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını da almıştım önce okuyup öyle başlarım artık herhalde. Evet böcekler çok fazla var. Kendi ilaçlamamız işe yaradı gibi çok şükür ama tekrar Çıkmazlar inşallah :) toz ilaç bilmiyorum bakarım biz suyla karıştırılandan yapmıştık.

      Sil