08 Ekim 2020

İstanbul için dolu uyarısı

Bugün ve yarın için bir kaç ilde dolu ve hortum uyarısı yapılmış. Hiç tv, haber izlemediğim ve netten de haber sitesi vs takip etmediğim için haberim yoktu. Bugün annem söyledi. Hava da baya kapalıydı, akşama doğru baya bastırdı yağmur. Büyük büyük yağdı. Baya şimşek çaktı, yağdı falan ama doluya çevirmeden bitti. Geçen hafta mı neydi bir gün yine böyle büyük yağmur yağıp doluya çevirmişti ama o malum tarihteki kadar büyük dolu yağmamıştı.

Bugün camdan baktım, evin önünde sadece 1 araba var, normalde park edilecek yer bulunmaz. O araba da halılar kilimler bağlamış üstüne. Babam işyerinde otoparkta yer bulamamış herkes oraya götürmüş arabayı. Ortaya bırakmış yer bulamayanlar, çıkmaları gerekirse anons edip çağırıyorlarmış.

Trafik de yoktu dışarda bugün. Normalde yağmurlu hava en temel trafik sebebidir, kilitlenir her yer. Ama dışarıdaki araba sayısı baya azdı. 

Eğer ki 27 Temmuz 2017'deki dolu felaketini yaşamamış olsaydık, sonraki günlerde trafikte Tofaş'ından Porsche'sine kaportası patates tarlasına dönmüş arabaları görmemiş olsaydık bu kadar korkmazdık tabi. O gün bizimkiler İstanbul'da değildi, bizim çatı bile parçalanmıştı. Babam bir ton masraf ile o çatıyı yeniden yaptırmak zorunda kaldı. Telefonda anlattığımda inanamamıştı.

O dolu yağmamış olsa kimse araba göçertecek bir şey yağmasını beklemezdi. Bir dolu ne kadar büyük olabilir ki derdi herkes. Şimdi dolu diyince halılar seriliyor hemen arabalara... Hayat neler öğretiyor.

6 yorum:

  1. yağmur eveeet yağıyooooo dolu görmedim dahaa :) son yazımdasın cicişkooo :)

    YanıtlaSil
  2. Öyle valla tecrübe en iyi öğretmendir :))

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraftakiler yine az koymuş. Annemler arabanın üstüne bir ince örtü, bir battaniye, bir ince halı serdi :) aklıma geldikçe gülüyorum, yağmadığına sevinsem de komik oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim Amerikalı bir ingilizce hocamız vardı, "Gece kulübünde oynayamıyorum ama bir yerde halay çekilince oynayabiliyorum çünkü tek başına oynayınca kafayı yemiş gibi hissediyorum ama halayda herkes aynı şeyi yapıyor tek olmadığım için rahatlıyorum :D" derdi.
      Annen de tek değildi :D

      Sil
    2. Hocan komikmiş :)
      Kaygı insana neler yaptırmaz :)

      Sil