12 Ekim 2020

Yeşilin kızı Anne -2 / Avonlea

Yazıya başlamadan önce, bu yazının kitap ve dizi hakkında spoiler içerdiğini söylemeliyim. Başka türlü anlatamam çünkü. Spoiler olan kısmı mavi renkle ve eğik yazıyla yazacağım ki okumak istemeyenler için daha belirgin olsun. 

Birinci kitap hakkında, sonu dizideki gibi bitiyor hemen hemen demiştim ya, ikinci kitapta öyle olmadığını anladım. Ben arkadaşlık derken sevgili oldular sanmıştım.

İkinci kitap Anne'den ziyade çevresindeki olup bitenlerle alakalıydı. Anne ile ilgili tek gelişme bir süreliğine öğretmenlik yapmasıydı. 

Anne'nin, bu hayalperestlikle evlilik yoluna nasıl adım atacağını, nasıl bir eş, nasıl bir anne olacağını çok merak ediyordum. İkinci kitabın son sayfalarına geldiğimde bile belki bir anda 10 yıl sonrasını anlatmaya başlar ve evli çocuklu halini de okurum diye umut etmeden duramadım. Ama dizideki son, ikinci kitabın sonuymuş meğer. Hatta o bile değil. Net bir sevgililik başlangıcı bile olmadı sadece ima oldu ve Anne bir şeyler hissettiğini fark etmeye başladı. Bu kadar.

Kitabı bitirdikten sonra bir süre öylece kaldım, derin bir hayal kırıklığı yaşadığımı itiraf etmeliyim. Keşke dizisinden önce kitabını okusaymışım dedim, o zaman beklentiye girmezdim ve tadını çıkarabilirdim.

Kitapta işlenen konular sıkıcı ya da saçma değildi, güzeldi ama ben ne zaman olacak diye beklentiyle okuduğum için tatmin edici olmadı.

İki kitap boyunca da diziden farklı pek bir şey olmadı (Anne konusunda). Bazı ölümler ve eğitim dışında. Anne sadece biraz daha güzelleşmiş serpilmiş olması dışında yine aynı Anne.

Ah sanırım hayallere kapılıp gerçekleşmediğinde derin bir kedere gömülme konusunda tamamen Anne gibiyim. Bu bir kitap da olsa...

Düzenleme: Şimdi öğrendiğime göre bu seri 8 kitaptan oluşuyormuş ve 3.kitabın çevirisine başlamışlar bile. Bu şekilde bitmesi çok can sıkıcıydı, o yüzden bu habere çook sevindim. O zaman Anne'in evliliğini, anneliğini vs de görebiliriz. :)

7 yorum:

  1. Yazını okurken hayal kırıklığına uğradım, 'nasıl yani, devamı olmayacak mı dizinin!' diye. Ama sonunu okuyunca sevindim, heyecanla bekliyorum yeni sezonunu :)
    Kitabının zenginliğini düşünemiyorum, o nezaket, o görgü kuralları, konuşma ve yazı dili tam benlik çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi derken kitap serisinden bahsediyorsun değil mi çünkü dizisi devam etmeyecekmiş ama kitapların devamı var. 8 ciltlik seri :) ve evleniyor, çocuğu oluyor. Biraz baktım da İngilizce kitaplara 😄

      Sil
    2. Tüh ya yine spoiler verdim, ama kitapların kapağından anlaşılıyor zaten bakınca 😅

      Sil
    3. Olamaz :(
      Etmeyeceğine üzüldüm, huzur veren az yapım var zaten.

      Sil
  2. Hayat hikayelerine neden bu kadar ilgi duyuyoruz, iyisiyle kötüsüyle hic olmazsa kıyısından köşesinden ; kendimizden birseyler buluyoruz degil mi.. merak uyandırıcı bir yerde kalmış belli ki:) umarım sizin hikayeniz istediğiniz gibi ilerlesin hayatta...

    YanıtlaSil
  3. Kitapları anlatış şeklin bana İpek Ongun'un kitaplarını çağrıştırdı. Ben de onları okurken böyle heyecanla okuyordum. Ay ne güzeldi ya bir daha mı başlasam :)
    Anne içinse 8 kitabın 8i de çevrilsin de ben öyle okuyayım. Hiç dayanamam akıcı bir şeyin devamını beklemeye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beklemeyi sevmiyorum ama kim bilir ne zaman çevrilir... Gerçi netflix diziyi yayınlayınca talep çok arttığı için hızlandırabilirler :)

      Sil