10 Ekim 2020

Yeşilin kızı Anne / Anne of Green Gables / Anne with an E

Dün ilk kitabı bitirdim. Bugün ikinci kitaba geçmeden önce yazısını yazmak istiyorum. 

Kitabın başları tamamen dizi ile paralel gidiyor. Hatta okurken dizideki o sahneleri gözümde canlandırmadan edemedim. Ama kitabın ortalarına doğru dizi ile yollar ayrılıyor biraz.

Tabi bir ana iskelet var, konu az çok net ama bazı yerlerde o iskelette bile kayma olmuş gibi. Baya farklı yerler vardı. 

Mesela dizide Gilbert'ın siyahi arkadaşı kitapta yoktu, kızılderililer yoktu falan. Bir sürü değişik şey.

Güzel miydi, güzeldi. Memnun kaldım. Kitabın farklı olması biraz hoşuma da gitti aslında. Kitap daha sıcak geldi. Ama dizideki olaylar biraz daha pozitif ilerliyor, o yüzden diziyi izlemek de baya keyifli.

Bir de Netflix dizisinde eşcinsellik de vardı ama kitapta öyle bir şey yoktu. Herhalde netflixin dizilerine attığı bir imza bu eşcinsellik konusu. Dizide de rahatsız edecek derecede değildi, çok azdı yani sırf bunu da atlamayalım demek için koyulmuş gibiydi ama kitapta hiç onunla alakalı en ufak bir şey bile yoktu.

Netflixteki 3 sezonunu da bitirmiştim. 3 sezon boyunca 1. kitap işlenmiş diyebilirim. Sonu benzer şekilde bitti ana karakter için, hemen hemen yani. 

Dizinin devamının çekilmemiş olmasına çok üzülüyordum ama iyi ki çekilmemiş de ikinci kitabı gözümün önüne diziden flashbackler gelmeden ve karşılaştırma yapmadan okuyabileceğim.

11 yorum:

  1. Kitabı okumak daima en keyiflisi olur.. :) ben de almayı düşünüyorum bu kitapları sürekli karşıma çıkıyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap daha keyifli, bir de daha yayınlanmamış bölümler varsa istediğin zaman çok fazla okuyup bir sonraki bölüme geçebiliyorsun :))
      Aldığım yeri tavsiye ederim, kargo ücreti de koyuluyor ama başka yerdeki kargosuz fiyatından düşüğe geldi yine de

      Sil
    2. Ben genellikle Kitapyurdu.com dan alıyorum kitaplarımı, memnunum bir şikayetim yok ama yeni mecralara da açığım :)

      Sil
  2. kitabını okumayı hiiç düşünmemiştim.netflixin her şeyin içine cinsellik katma olayı beni de rahatsız ediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya eşcinsellik illa ki olacak. Netflix çalışanları herhalde hep eşcinsel.
      Dizide de zaten bi oturmamış, aykırı duruyordu.

      Sil
  3. Dizisini çok beğendim.Kitabını da okumak isterim doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku oku, dizi devam etmedi ama ikinci kitapta devamı da var :)

      Sil
  4. Çok karşıma çıkıyor bu kitap son zamanlarda. Değerlendirmek lazım...

    YanıtlaSil
  5. İkisini de beğenirsin bence, beğenmeyen yok :)

    YanıtlaSil
  6. diziyi izledim, kitabı okucam ben de işallah :) cinsellik de bizi geleceğe hazırlıyolar, ilerde galiba kadın erkek kalmayacak :)

    YanıtlaSil