08 Ekim 2020

Online eğitim

Annemler birkaç günlüğüne şehir dışına çıkacaktı. Beni de kardeşimin yanında durayım diye eve çağırdılar. Onlar yokken orada kaldım. Kardeşim lise öğrencisi. 

Onunlayken durumun vehametini fark ettim. Bu çocuklar ekran karşısında çürüyor...

Sabah 11de başlıyor dersler, 3te öğle arası yarım saat, sonra akşam 6ya kadar devam ediyor yine. Çocuk sabah kalkıyor, kahvaltı yapıp pc başına geçiyor. Dersler arası 10 dakika ara oluyor ama kalkıp evde biraz yürüse biraz yanımıza otursa bitiveriyor o süre. Çoğu zaman kalkmamayı, arkadaşlarıyla online oyun oynamayı tercih ediyor. Hak veriyorum. Okulda olsa tenefüslerde birlikte oynayacaklardı...

Üzüldüm bu durumunlarına. Resmen esaret. Yoklama alınıyor, hoca soru soruyor diye başından da kalkamıyorlar... Akşam 6ya kadar kafa kalmıyor zaten 6dan sonra da ne yapacak.

Okulda olsaydı en azından sıra arkadaşıyla, yakındaki arkadaşlarıyla arada göz kontağı kurup mimiklerle anlaşmak bile bir şeydir. Bu kadar sanallıktan iyidir. Teneffüslerde merdivenlerden inip bahçede koşturmak, enerji atmak varken burada ara verilince de arkadaşla online görüşebiliyorlar sadece.

Bir gün iki gün değil haftanın beş günü böyle.

Bilgisayar başında zaman geçirmeyi ben de severim ama bu iş mecburiyet olunca hiç sevmem. Bir zamanlar online bir işim vardı, nefret ediyordum. Bir kaç ay anca durabildim zaten istifa etmiştim...

İlk defa kardeşimin ağzından "okulu özledim" lafını duydum.

Keşke bir an önce eskiye dönebilsek ya...

6 yorum:

  1. hiç yakınımda yoktu böyle cidden fenaymış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fena çok üzülüyorum çocuklara ya. Çocuklar konusunda aşırı hassasım sanırım

      Sil
  2. Keşke.
    Şuan okula giden çocuğum yok ama inan bende en çok onlara üzülüyorum.
    Düzelir İnşallah kısa zamanda bu durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okula gitmeyenler de parka gidemiyor, istediği gibi dışarı çıkamıyor, ailece gezemiyor :( O yaşta maskenin ne olduğunu öğrendiler, maskesiz yaşanmaz sanıyorlardır şimdi. İnşallah düzelir artık...

      Sil
  3. Ben de okulların açılmamasını istiyorum ama okuldaki ders süresi kadar evden vermeselerdi daha az ders saati koysalardı keşke. Sabahtan öğlene kadar bitseydi mesela... Günün %80i ekran karşısında geçiyor:(
    Herkes dörtgöz çıkacak sanırım 2020den :)

    Ben de kendimi boşuna kapatmış gibi hissediyorum ya. Bazen tak ediyor, ben de rahat davransam nolur ki kimseye bişey olduğu yok bana da olmaz o zaman diyorum ama yapamıyorum elimde değil. İnsanlar nasıl bu kadar rahat hayret valla

    YanıtlaSil
  4. Bizimkiler şok geçiriyor eve girmeyen kız evden çıkmaz oldu diye :) İşten izin aldığımda bile bir haftadan fazla alamıyordum. Az hasarla çıkarız inşallah şu dönemden. Hiç hasarsız olması pek mümkün değil gibi çünkü :)

    YanıtlaSil