04 Ekim 2020

İstanbul'un göbeğinde 6.katta Evde akrep çıktı

Ayyh hala elim ayağım titriyor. Gözüm kararıp duruyor bayılcam neredeyse.

Evde masamda oturmuş sakin sakin video izliyordum. Ufak bir sinek gözümün önünde uçmaya başladı. Üflüyorum gitmiyor, elimi sallıyorum yok. Sonra gitti gibi oldu, kolum kaşındı, sinek mi ısırdı acaba bu sinekler ısırır mı ki diye şöyle bir soluma dönüp koluma bakmamla tam bakış hizamda duran duvar dibindeki akrebi fark etmem bir oldu. Dondum kaldım. Şok geçirdim resmen. Ne yapacağımı bilemedim. Hemen fotoğrafını çekip annemlere atmayı düşündüm, gelsinler diye. Fotoğraf çekecekken hareket etmeye başladı. Diğer köşeye kadar yürüdü. Ben de video çekip attım. 

Yürürken kıskaçlarını açıp kapatıyor, balıklama yüzüyormuş gibi gidiyordu. Çok değişik hayvan. Hızlı gidiyormuş, ben daha yavaş hareket eder sanıyordum. Çok aşırı hızlı değil ama pıtı pıtı pıtı dümdüz ilerledi baya. Napcam napcam derken babam yetişti neyse ki. O gelmeden bir eşyanın altına saklanır bulamayız diye korktum ama öyle olmadı şükür. 

Normalde hayvanların her türlüsünü öldürmemeye çalışırım ama bunu da alıp dışarı atamazdık, başkasının balkonuna düşse evine girse napcaz. Öldürdük mecbur.

Off nasıl uyuycam bu gece ya. İnşallah başka yoktur dicem ama annesi de vardır eşi de vardır diyorlar internette, bir tane çıktıysa yalnız değildir diyorlar falan... yazın başında evin kuytu bir yerinde daha ufağını ölmüş halde bulmuştum. Biraz artmış olabilirler diye korkuyorum. Bu da çok büyük değildi, çok küçük de değildi ama daha büyük oluyormuş yetişkin akrepler. Avuç içimin yarısı kadardı. 

Ne yapabilirim uzaklaştırmak için bilen var mı?

Bilgisayardan gelen çıtırtıya bile irkiliyorum. Her yerim kaşınıyor, başıma ağrı girdi. Bir akrep ne hale soktu akşamımı ya :S

12 yorum:

  1. İlaçlama önerebilirim en Maximum ama çok ilginç evde akrep bulmak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahçeli ev de değil ne alaka ben de anlamadım

      Sil
  2. Avuç içinden biraz büyükse o büyük olandır. Daha küçükleri de oluyor. Annemlerin evinde de var maalesef. Meğer arka bahçeden geliyormuş hayvan. Birkaç kere oraya bakan balkon kapısının önünde buldular. Şimdi açmıyorlar o kapıyı mecbur kalmadıkça. Ama ev iki katlı bahçe içinde. Annemlerde alt katta oturuyor. O civarda çoğu evde var deniyor. Tavuk yermiş diyorlar da ev sahibleri istemiyor tavuk. Ilaclama tercih evet de onu da ablam istemiyor. Devekuşu yumurtası bu tip böceklere çok etkiliymis. Eski yapılan camilerde hep olurmuş. Böcekler olmasın diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok avuçiçimin yarısı kadar, çok büyük değildi ama orta boydaydı. Ergen galiba :D
      Yaa o devekuşu yumurtasını örümcekler için kapalı balkona koydum, örümcek gelip dibine ağ yaptı inancımı kaybettim ben de ondan sonra.

      Sil
    2. Allah Allah.
      Bozuk falan mıydı ki... 🤔😁
      Çok şaşırdım şuan

      Sil
    3. İçinin dolu olması gerekmiyor di mi? Bozulur çünkü. Ucunu delip içini boşaltmışlardı ondan mı acaba dedim de... Valla bilmiyorum denedik fos çıktı :D

      Sil
    4. Ondan olabilir. Zira tam hatirlamasam da kimisi süs için kimisi böyle böcek kovmak için kullanılırmış. Bence içi dolu olmalıydı. Onun o saldığı kokuya gelmiyormuş zaten hayvanlar. Insanlar duymuyor o kokuyu diye birşey de var aklımda. Annemler için bakmıştık. Ordan var aklımda. Baya oldu unutmuşum çoğu detayı.

      Sil
    5. Ondandır o zaman cesaret edemedik yumurta içinde bozulursa çok kötü kokar diye çünkü

      Sil
  3. Ay sağolsun hemen geldi, elinde çekiçle :D
    Giderken de akrep kırkayak falan çıkarsa çağır beni dedi :D
    Off böceğin uçanı da iki katı ürkütücü ya, ufacık bir böcek bile olsa uçuyorsa dünyanın en korkunç şeyi oluveriyor... Nasıl bir şeymiş o da ya hem kocaman hem de uçuyor... uçan hamamböceği varmış onlardan mı? Allahım karşılaştırmasın diye dua ettiğim, sadece nette yazılanlardan bildiğim bir şey. :))
    İnşallah başka yoktur. Annem havalar bi ısınıyo bi soğuyo ondan çıkıyolar dedi ama bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun yaa, evet sıcaklar iyi hoş da böcek haşerat kısmı kötü işte

    YanıtlaSil
  5. haha :D
    Ya o böcek ilaçları tüy gibi örümcekleri bile iyice boca etmeden öldürmüyor akrep rüzgar çıktı falan sanmıştır :))
    Akrepler suda kalsa bile baya bir süre ölmüyormuş. Ne kadardı bilmiyorum ama bir günden fazlaydı sanırım. Bir tek ateşle ölüyorlar, bir de ezerek işte...
    Ateşle öldürmek çok vahşice...
    Bir de etrafına ateş yakıp çevreleyince kendilerini öldürüyorlarmış.
    Ayy eşin süpürgeyi boşaltırken görmüştür canlı mıydı acaba, korkuç :s Böyle durumlarda iyi ki erkekler var :D

    YanıtlaSil
  6. Evet ben de hatırlıyorum zararlı hayvanlar öldürülebiliyordu, can çekiştirmeden tabi.

    YanıtlaSil