06 Ocak 2021

1 Mini Dizi 1 Film

Filmin adı Boys Don't Cry, yani Erkekler Ağlamaz.
Gerçek bir hayat hikayesini anlatıyor. Bedeni kadın olan ama kendisi erkek olan birinin yaşadıkları var filmde.
Filmdeki sahnelere çok şaşırdım diyebilseydim keşke, diyemiyorum... Maalesef böyle olan kişilerin yaşamaya hakkı olmadığına inanan ve bu filmdeki gibi davranacak ve vicdanı hiç rahatsız olmayacak çok kişi var... Umarım yakın gelecekte artık bu baskı kalkacak. Herkesi olduğu gibi kabul edebileceğiz. Etmek zorundayız. 
Kimlik krizi yaşayan kişilerin hayatı zaten zorken bir de çevrenin bu kadar zorba olması çok kötü... Bir zamanlar siyahilerin alt sınıfta görülüp şimdilerde başbakan olmaları gibi, eşcinseller, transgenderlar vs herkes bir yerlere gelebilecek buna inanıyorum, inanmak istiyorum. 
İnkar etmek, var olanı yok etmiyor. Bu var ve kabul edilmeli. Trans bireyler fahişelik yapmak zorunda bırakılmamalı. İnsan yerine konulmalı.
Hiç sanmıyorum herhangi birinizin birden cinsiyet değiştirmeye karar vereceğini ya da ben kendi cinsimle birlikte olayım diyebileceğini. Kişinin ruhunda, bedeninde bu yoksa bu kararı vermesi zaten mümkün değil. Böyle ciddi bir karar ancak gerçekten bundan emin olduğunda, gerçekten ben buyum dediğinde alınacak bir şey.
Bana göre insanlar ikiye ayrılır: iyi(vicdanlı) insan ve kötü insan. İyi olan, kimseye zararı olmayıp hayatı yaşamaya çalışan insanın da ne renk olduğu, cinsiyeti, tercihi umrumda değil. Umrumuzda olmamalı. Kimseye zararı yoksa, kendi tercihiyse bu tercihe saygı duyulmalı.
Lut kavminin helak olma nedeni eşcinsellik değil bu arada, çocuklara, hayvanlara, hatta her şeye ve herkese tecavüz edecek kadar kendilerini kaybetmiş olmaları. 
Pedofilleri, hayvanlara saldıranları vs onları tamamen ayrı tutuyorum, onlar her türlü cezayı hak ediyorlar çünkü karşıdakinin hayatını, rızasını, her şeyini hiçe sayıyorlar. Bir bebeğe saldırmak anca hastalıklı ruhların yapabileceği bir şey ve bunlar ya daima içeride tutulmalı ya da tedavi edilebiliyorlarsa tedavi edilmeliler.

The Queen's Gambit.
7 bölümlük mini bir Netflix dizisi. Satranç dehası bir yetim kızın delilik ile dahilik arasındaki ince çizgide gidip gelişini izliyoruz.
Bir günde oturup izlenip bitirilebilir. Güzel bir diziydi, herkes kendine hitap eden bir şeyler bulabilir bence bu dizide.

Başroldeki kız da çok tatlış bu arada :)

Boş zamanı değerlendirmek için de izlenebilir.

2 yorum:

  1. Queen's Gambit'in başrolü Anya Taylor Joy'un Split filmini de öneririm. Split bir serinin ikinci filmi aslında ama tamamen bağımsız da izlenebilir. ^^

    YanıtlaSil