27 Ocak 2021

Trendyol'dan çıkamadım :)

Yazıya başlamadan önce sizden bir şey rica edeceğim. Eğer son zamanlarda bir cevap aradığınız, aklınızı sürekli meşgul eden bir sorunuz varsa şimdi ona odaklanın ve sonra ister yazıyı okuyarak isterseniz de okumayarak (size kalmış, zorlama yok :) ) yazının sonundaki cevabınızı alın. Yorumlarınızı bekliyorum 🍀

*****

Merkür retro yapmadan bende bir alışveriş tutkusu başladı ki sormayın. Aklımda ne varsa bir çırpıda alasım var. Ama boş şeyler değil, gerçekten istediğim şeyler. Sadece biraz zamana yaysaydım daha iyi mi olurdu bilemiyorum. Ama Cumartesi günü Merkür Retro'su başlayacak ve 20 Şubat'a kadar devam edecek. Merkür Retro'yken internet alışverişlerinde sıkıntı çıkabiliyor, yanlış ürün gönderilebiliyor ya da fark etmeden kazıklanmış olabiliyoruz ve yahut da kredi kartından para çekilip sistemde görünmeyebiliyor vs. vs... Her şey olabilir, her zamankinden biraz daha fazla dikkat etmek gerekiyor, risk fazla yani. Tabi sadece alışveriş değil, normal hayatta konuşmalarımız da yanlış anlaşılabilir ya da karşımızdakini yanlış anlayabiliriz ve kavga çıkarmaya müsaidizdir. Elektronik aletler de arızalanabilir, bu dönemde yeni bir elektronik alet edinmemekte fayda var.

Astroloji bölümünü geçersek, gelelim benim alışverişlere.

Buraya daha önceden de yazdığım gibi, tarot öğrenmiştim aylar önce, ama kimseye bakmıyorum. İş gibi yapmıyorum yani. Sadece astroloji bilgime destek oluyor ve kendim için bazen kartlara başvuruyorum, ve çok aydınlatıcı cevaplar alıyorum. Çok nadir de çevremdekiler için sorduğum oluyor kartlara...

Normalde klasik deste kullanılır hep, ve yeterlidir de: Rider Waite destesi. Ama bir yerde "Rumi Tarot" destesini görünce almak için isteğimi engelleyemedim. Çok araştırdım, inceledim, yorum okudum ve sonunda almaya kesin karar verdim. Ayrıca yanına bir de Osho Zen Tarot destesini de ekledim. 

Rumi Tarot'ta beni en çok çeken şey, kartların sufizmle bağdaştırılmış olasıydı.

Çok defa tarot okuyucularının da defalarca söylediği gibi, tarot bir fal değildir. Zamanında çingenelerin eline düşerek yayıldığı için fal olarak benimsenmiş ama sanıldığından çok daha derindir. Peki nedir derseniz, kolektif bilinç ile bağlantıya geçerek sorular sormak ve bilinçaltını okumak diyebilirim. Tarot bizi bilinçaltımızla yüzleştirir.

Rumi Tarot kartları islamiyetle çok alakalı oluşturulmuş. İnternetten incelediğim kadarıyla öyleydi ama geldiğinde iyice inceleyebileceğim. 

O henüz gelmedi ama Osho Zen kartlarım geldi. Tek tek baktım, inceledim. Ve ilk kartımı seçtim. Yukardaki fotoğrafta da görüldüğü gibi, "Salıverme" çıktı. Önce "neyi salıvermeyeyim?" dedim ama o anlamda değilmiş "salıvermek" anlamındaymış :) Kitapçığından yorumunu okudum, tam da içinde olduğum durumu anlatıyordu. Bir seçim yaptın, artık düşünme, değişimin tadını çıkar gibi şeyler... 

Bu arada "deli mi bu kız" diyeceksiniz ama bunu buraya yazmak için de "Mesneviden Cevaplar" kitabına sorup ona göre yazdım :))) Merak etmeyin hep böyle değilim, sadece dünden beri instagramımda bu tür soru cevaplar yaptığım için kendim için de uygulamak istedim. Mesneviye "bunu blogta paylaşayım mı?" diye sordum ve cevap "Dilediğini yap" çıktı. Onca cevaptan bunun çıkması peki... bazen böyle evrenle karşılıklı konuşuyoruz gibi oluyor ya o his çok güzel...

Bir de bugün bir iki alışveriş daha yaptım. Bu sefer kişisel bakım için. Malum, saçlar uzun süre hava almayınca dış dünyaya karşı daha dayanıksız oluyor... Hem saç hem de yüz hücrelerimin yenilenmesi için iki ayrı dermaroller aldım. Saç dipleri için olan 1mm, yüz için 0.5mm. Yaş otuzu geçti, ince ince kırışıklılar da kendini göstermeye başladı. Özellikle alnımda bir iki tane yatay çizgi iyice yerini belirledi gibi... O yüzden dermaroller sonrası kullanmak için bir de kolajen+c vitamini serumu aldım. Saç için serum almadım çünkü sarımsak ve zeytinyağı kullanmayı düşünüyorum. Hiçbir şey sarımsak kadar etki edemez gibi geliyor, etse bile masum olmuyorlar.

Şimdi yazımı bitirmeden önce, kolektife niyet ederek "Mesneviden Cevaplar" kitapçığımdan sizin için bir cevap isteyeceğim. Yazının başında da belirttiğim gibi sorunuza yoğunlaşmış olmalısınız. Veee cevap:

8 yorum:

  1. Düşündüğüme ve çıkan cevaba güldüm. Aslında tam odaklı olamadım ama cevap güzel. Beğendim. Sevdiğim bir başka söze çok benziyor.
    Bu arada tarot ile islam dininin yakın olduğunu hiç sanmıyorum. Ben mi o kısmı yanlış anladım ki ..
    Bu arada bu yazıyı okumadan evvel içimde bir para harcama isteği oluştu. Yarın için planlar yapıyordum. Hatta ablama da dedim konuşurken.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok onu sadece Rumi Tarot destesi için dedim. Yoksa tarotun din ile alakası yok evet :) fal olarak görülürse günah hatta. Bazı desteler fal için üretilmiş mesela katina destesi gibi, onlardan kesinlikle uzak durmak gerekiyor.

      haha demek ki genel olarak bir para harcama dürtüsü içindeyiz :)) Retro çok yaklaştı aman dikkat et :D

      Sil
    2. Normal pazar alış verişi yaptım geldim. Markete gittim ama birşey almadan döndüm. 😁

      Sil
  2. bende tarota ilgi duyuyorum bu sıralar , öğrenmeye cabalarım var ufak ufak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana çok iyi geliyor ya. başkalarına bakma konusunda şüpheliyim başkasının enerji alanına girmek tedirgin ediyor ama kendim için kullanmak beni çok geliştiriyor. bazen bazı şeyleri aslında biliriz ama bilmezlikten geliriz işimize gelmez ya, tarot Dan diye önümüze koyuyor onları :)) ve üzerinde düşünmen gerektiğini anlıyorsun.
      Çok ileri bilgim yok ama takılırsan yardımcı olmaya çalışırım ;)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim , bana bu yolda eşlik edersen cok sevinirim ...

      Sil
    3. Tam olarak eşlik edemesem de bildiğim bir şey olursa tabi ki;)

      Sil