24 Ocak 2021

İyileştiren Sınırlar

Kitabın tam adı "İyileştiren Sınırlar - Sağlıklı sınırlar çekmek ve Hayır demek üzerine".

Bugün bitirdim. Kitap belki de hepimizin yaşadığı bir sıkıntı olan hayır diyememek ya da çok hayır demek üzerine yazılmış. Türk toplumunda "Hayır" ile problem yaşamayan yoktur herhalde. Bazen hayır diyemeyip istemediğimiz şeyleri yapmak zorunda kalırız, bazen de otomatik hayır demeye başlayıp istediğimiz şeylerde bile hayır diyerek kendimizi mahrum bırakırız.

Okudukça çok şey fark ettim, bazı şeylerin çözülmesi için fark etmek en büyük adım oluyor. Hatta fark etmenin kendisi bile yeterli olabiliyor. "Evet yaa", "çok haklı" dediğim yerler oldu, hatalarımı gördüm. 

Kitapla ilgili tek beğenmediğim şey yazım yanlışlarının çok olmasıydı. Kelimeler yanlış yazılmış bir çok yerde, ya da eksik yazılmış olabiliyor. Anlıyorsunuz okurken ne demek istediğini ama yazım yanlışlarına takılan biri için sinir bozucu olabilir biraz.

Hayır demek üzerine çok kitap var mı bilmiyorum. Bu kitabı bana psikoloğum önermişti daha ilk seansta. 

Bence herkes en az bir kere mutlaka okumalı. 

Test tablolarını genelde zihnimden hızlıca yapıp geçtim, tamamen atlamak istemedim ama kağıda yazmak da üşendirdi. Bence siz de kesinlikle tamamen atlamayın, o testleri şöyle bir okuyup bir iki cümle koyun zihninizden. O zaman daha güzel ilerliyor.

4 yorum:

  1. O testleri kağıtta yapmak hep üşendiriyor zaten bizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sırf bu yüzden okumayı bıraktığım kitaplar var, artık zihinden yapıp geçiyorum hiç okumamaktan iyidir :D

      Sil
  2. Güzel bahsetmişsin kitaptan, acaba alsam mı? Alsam uygulayabilir miyim? Bende asıl sorun uygulama kısmında :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence al, oku. Uygulayabilir miyim diye düşünme, okuyunca zaten yanlışlarını görüp düzeltmeyi kendin isteyeceksin bence, evet çok kolay değil ama kitap zor da olsa yapma gücü verebilir :)) mesela bir arkadaşa geçen gün hayır dedim o huzuru anlatamam :D onun dışında bir başarım yok henüz ama kendime inanmaktan vazgeçmeyeceğim :)

      Sil