20 Ağustos 2020

Duygu şifresi

Duygu Şifresi kitabını okuyup kendi üzerimde bir deneme yaptım. Bir de YouTube videosu izledim uygulamasını görmek için. Yapabildiğimi düşünüyorum ama zaman gösterecek asıl cevabı.

Bir takıntı sorunum için bilinçaltıma bu davranışımın altında tutsak bir duygunun olup olmadığını sordum. Kas testi ile evet cevabı aldım. Sonra buna sebep olan duygunun ne olduğunu sordum. Burada kitaptaki tablodan faydalanıyoruz, sadece göz ucuyla bir kere o tabloya bakıp bilinçaltıma sorular sormaya devam ettim. Tablodaki satır ve sütunları tek tek okumadım.
A sütununda mı? B sütununda mı? 1.sırada mı? 2.sırada mı diye tek tek sordum ve çıkan duygu ‘sıkıntı’ oldu. Gerçekten de kendimi çok sıkıntılı hissettiğimde farketmeden yaptığım bir davranıştı. Burada şaşırtıcı olan, benim o satır ve sütunda sıkıntı yazdığını bilmememe rağmen bilinçaltımın doğru duygunun tablodaki yerini bilmesiydi.

Duyguyu belirledikten sonra bu duygunun ilk olarak hangi yaşta ortaya çıktığını bulmaya geldi sıra. 0-10 yaş mı? 10-20 yaş mı? 20 ve şimdiki yaş mı? 11 mi? 12 mi? Derken 17 çıktı. Yani lise dönemi.
Hatıralarım arasında bu duruma neyin sebep olabileceğini anladım. Okuduğum lise bizi aşan bir yerdi. Babam bir şekilde beni oraya yazdırabilmişti ama sürekli çok para ödediğinden söylenip, sınavlardan burs falan kazanmam için baskı yapıyordu. Bir de oradakilere uyup şımarık zaptedilmez biri olurum diye de ayrı korkuyordu.
Aileler zengin, çocuklar para içinde şımartılarak büyütülmüş, ben üç ayda bir 5-10 TL zor alıyorum onun da para üstünü geri götürüyorum. Ebeveynler yüksek tahsilli, hocalar çok toy, ilk iş yerleri, öğrenci ayrımcılığı yapıyorlar falan... Ayrıca kızların hepsi fazlasıyla bakımlı, benim tek yaptığım bakım saçımı tarayıp at kuyruğu yapmak. Onlar saçları sarıya boyayıp üstüne gölge yapıp dudaklar parlatıcılı, kaşlarını şekillendirirken ben bari bıyıklarımı almama izin versin diye anneme yalvarıyorum. Zaten eziğim param yok diye aralarına giremiyorum, kendimi paspal hissettikçe iyice eziliyorum. Onları hep birer tanrıça gibi gördüm, hayran hayran izledim. Bir gün onlar gibi olmak istedim.
Lisede ciddi anlamda afallamıştım. Ailemin benim psikolojimi hiçe sayıp böyle büyük işlere girişmesi hayatımın dengesini çok bozdu. Bir daha da hayatımı düzeltemedim zaten.

Tutsak kalmış duyguyu yok ederek kurtulmak istediğim takıntı da ara ara saçlarımı koparmak. Aradaki bağlantıyı siz de görebiliyor musunuz?
Tedavi olmayı gerektirecek durumda olmadığı için hiç tedavi denemedim. Zaten ayda yılda bir bazen oluyor. Genelde de annemle ya da babamla kavga etmişsek kendimi onlardan izole ettiğimde yaptığımı fark ettim. Düşünüp düşünüp içinden çıkamıyorum çok sıkıntı yapıyorum ve sonuç bir kısım seyrelmiş saçlar...

Eğer bu duygunun şifresini çözdüysem bu defter kapandı demektir. Ve bence çözdüm.

Belki bu konuda ileride güncelleme yaparım seneye falan. Geçti ya da geçmedi gibi.

Bahsettiğim video: https://youtu.be/uYchUkbHm74

22 yorum:

  1. Öncelikle yazın kendinle bir dertleşme gibi olmuş,çok sevdim. İkincisi ebeveynlerimiz bazen bizim için iyi olabileceğini düşündükleri şeyleri yaptırırken aslında nasıl büyük hasarlara yol açtıklarını bilmiyorlar. İnsanın sınıfına ait olduğu yerde bulunması gerektiğini düşünüyorum. Fark etmen , kendini iyileştirmen çok güzel. Nicelerimize nasip olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene ve yorum yapmana sevindim. Eeveynleri suçlamak her zaman en kolay yol aslında, onlar da kendi doğrularını yaptılar. Böyle olması gerekiyormuş deyip kabul etmek gerekiyor ama bazen mümkün olmuyor işte. Ben de kişilerin kendi sınıfına ait olması gerektiğini düşünenlerdenim senin gibi.
      Kendi türleri arasındaki en göz alıcı olan yoncayı bile alıp gül bahçesine koyarsak ne yaparsa yapsın kendini oraya ait hissetmeyecektir :)

      Sil
  2. Benimde en sıkıntılı olduğum zamanlar lise zamanlarıydı insanın kendini bir yere ait hissedememesi çok kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu insan en güzel zamanlarının lise dönemi olduğunu söylüyor, en kalıcı dostluklar da bu dönemde kurulmuş oluyor gerçekten ve ben bunları duyunca hep çok üzüldüm. Zamanla benim gibi olanlar da (yani lise dönemini sıkıntılı geçirenler de) olduğunu gördükçe kendimi yalnız hissetmemeye başladım. O yüzden iyi ki varsın.
      Evet o his çok kötü...

      Sil
  3. bi saniye buldun da saptadın nolduğunu ve kaynağını, yaşını da yani nasıl çözdün, naptın anlamadım, kabul edip unutmuş mu oldun. duygu şifresi aklımda olsun saol iyimiş sevdiğim kitap türlerindeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deep kitabın adı Duygu Şifresi, mutlaka okumanı tavsiye ederim.
      Şöyle ki, kendinde rahatsız olduğun bir durumu ya da vücudundaki bir ağrıyı, hastalığı vs seçiyorsun. Sonra kas testi yapıyorsun. Youtube'da aratırsan Başak Pirinti kanalında bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Ayakta durup kendimize soru soruyoruz, vücut kendini öne atıyorsa cevap evet, arkaya atıyorsa hayır. Ya da kolumuzu yana açıyoruz yere paralel olarak, başka biri bu soruları sorup kolumuzu yere indirmeye çalışıyor eğer kol iniyorsa evet inmiyorsa hayır oluyor. Lisede biz bunu eğlencesine yapardık yalan söyleme testi diye.
      İşte böyle soru soruyoruz. Mesela belimin ağrısının altında yatan bir tutsak duygu var mı diyoruz, evetse vücut öne doğru gidiyor ya da koldan yapıyorsak kolumuz çok direnç gösteremiyor. Bu şekilde sorular var kitapta daha detaylıca anlatılmış.
      Bulup temizlemeye karar verince de tek yaptığımız bir buzdolabı magnetinin mıknatısını alıp alnımızdan ensemize doğru üç kere götürmek :))
      Vücudumuzun manyetik alanı ile mıknatıs etkileşime geçerek bu tutsak duyguyu yok ediyor....
      Son soru olarak da tutsak duygu gitti mi diye sorup evet cevabını alıyoruz ve bitiyor. Bir ağrı varsa anında ağrı geçiyor, mesela çocukta alt kaçırma varsa bir daha kaçırmıyor gibi... anında çözüm. :)
      Kitabı oku hepsini buraya yazamıyorum :)

      Sil
    2. tamam teşekkür ederim, uyguladın faydasını gördün demek ne güzel, nette baktım bir doktor da yazmış kitap, berfindi galiba, ama asıl olan yabancı olan mı, brandon bişey :)

      Sil
    3. Evet evet Dr. Bradley Nelson. Kapağı koyu renkli, galakside insan silueti resmi var :)

      Sil
    4. Rica ederim.
      Kitabın fotosunu koyuyorum yazıya şimdi.

      Sil
    5. pikiş ciciş :) bi dee, istediğin zaman bi dolu dizi sölerim sanaa, tür sölersen :)

      Sil
    6. Tamam çok sağol ama ne yazık ki tam bir eğitilme manyağı olduğum için dizi film izleyeceğime şunları bunları öğrenmeye çalışabilirdim diye kendimi yediğim pis bir huyum var :) belki beni bu kendimi baskılamış halimden rahatlatacak bir şey tavsiye edersen bakabilirim :D ama sanmıyorum öyle bir şey olduğunu :D

      Sil
    7. :) reikiye gidip sen de uygulayıp şifa verseneee o zaman :)

      Sil
    8. Reikiye çok yakın hissetmiyorum nedense kendimi, bir de Kukai uzaktan olur ama Reiki olmaz kandırıyorlar deniyor falan bunların da etkisi var. Theta Healing istiyorum aslında ama o da çook pahalı. Önce astrolog olup danışmanlıklardan para biriktirmem lazım :)

      Sil
    9. peki hadi işallah o da olur ki. reiki uzaktan eğitim olmaz ki. elin değecek ders alırken. umarım onu da yaparsın bir gün de şifa verirsin çevrendekilere. ben ilk eli aldım ama şimdilik devam etmedim. ama devam eden çok. gerçekten de şifa veriyorlar. ben bir dolu gördüm. genelde reiki, meditasyon, yoga, nlp, zen, toltec filan, uzakdoğu felsefeleri, kızılderili, meksika, eskimo, filan bunlar genelde yakın, bizdeki sufi lerde. reiki yörende bir usta vardır. bir gün el alırsın sen de belki. benim bu konulardaki hocam, petek kitamura. ayrıcaa umarım para biriktirip asıl olarak hindistan a gidersiin bu konular içiin :)

      Sil
    10. İnstagramda bir sürü reikici var ya resmen dolandırıcılık o zaman :) Sen de ne güzel ilgileniyorsun bu konularla. Devam edersin belki.
      İnşallah iyicene öğrenirim bakalım. teşekkürler çok :)

      Sil
    11. bak şu kitap da aklında olsuun, hayatınızın amacı, dan millman, doğum tarihleri ile ilgili, kitabı almazsan da kitapçıda bakıp kendi bölümünü bi oku :)

      Sil
    12. Hmm tamam, duymamıştım bu kitabı. Ruhsal astroloji var elimde doğum tarihine göre ne yapmalısın ne yapmamalısın tarzında bir kitap ama bu söylediğin daha geniş bakıyor sanırım. Kitapyurdundan baktım da alttaki yorumlarda biri dingin savaşçı filmini de tavsiye etmiş bu kitabı okuyanlara. Böyle örneklik hırslandıran hayat hikayeli filmleri seviyorum bende hırsın zerresi bulunmadığından dolayı. Belki o filme de bakarım. Hem kitap hem film notu aldım yorumların sayesinde ne mutlu bana :D

      Sil
    13. soul surfer
      the letter writer
      billy elliot

      o zaman bu filmleri de izlesenee :) bi deee bi dee, kim ki duk (mevsimler) :)

      Sil
    14. Ooo tamam yazdım hepsini listeye, bunlar beni bir süre idare eder sağol :))

      Sil
    15. heey ben de duygu şifresi için teşekkür ederim kii. ne güzel sohbet olduuu bu yazın sayesindeee :)

      Sil
    16. Evet aynen çok güzel oldu, ben de rica ederim o zaman :)

      Sil
  4. Ahh benim de öyle günlüklerim vardı, aynı senin gibiydi yazım dilim de. Sonra bir anda karar verip hepsini attım. En büyük kötülüğü kendimize biz yapıyoruz aslında. Kimse beni anlamıyor derken aslında biz anlamaya çalışmıyoruz hiç kendimizi...
    İnşallah çözmüşümdür, o günden beri bir atak olmadı bende ama annemler burda olmadığı için de olabilir bu :))
    Yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil