03 Ağustos 2020

Indian Matchmaking


Türkçeye “Hint Çöpçatanlığı” diye çevirebiliriz sanırım.
Bir Netflix serisi. Hintli aileler arasında çöpçatanlık yapan bir kadın var, başvuranların karakterlerini analiz edip veritabanından ona uygun birilerini gösteriyor. CV database’i var resmen. Görücü usulü evlilik için çöpçatanlık yapıyor yani. İzlememe sebep olan olay, kadının zor durumda kalınca astrologlara başvurmasıydı aslında, öyle bir paylaşım görüp merak edip izlemeye başladım. Ama seriyi izlerken umduğum kadar yoğun bulamadım o sahneleri. Yine de Hintliler için astrolojinin ne kadar önemli olduğunu gördüm. Hem astroloji hem de yüz okuma baya yaygın anladığım kadarıyla.

Şimdilik bir sezon vardı, hepsini bir oturuşta izledim. Başka sezon olacak mı bilmiyorum. Biraz “The Circle”ı da anımsattı bana. Ama bu daha geleneksel, daha aile temalı. The Circle’da evlenmeden balayına gönderiyorlardı biraz fazla “modern”di.

Hiç sonucu gösterilmeyen kişiler var, hatta sezon biterken başka yeni bir kişiye başladılar. Muhtemelen ikinci sezon da gelecek.

İzlerken Hintliler ile Türklerin ne kadar benzediğini şaşkınlıkla fark ettim. Büyük aile olmak, anne baba onayı, dindar ailelerdeki fazla tutum, geleneklere bağlılık, boylarının çok uzun olmaması, ten renkleri de büyük oranda benziyor. Göz yapısı da öyle... Yani hindistana gitsek çok da göze batmayız gibi geldi.

Bir de The Umbrella Academy’nin ikinci sezonu gelmiş. Bir bölüm izleyip bıraktım çünkü bugünlük netflix izleme kotamı doldurduğumu düşünüyorum. İzlerken Dark’a ne kadar benzediğini fark ettim. Bu konu neden inatla bu kadar çok işleniyor acaba. Beynimize beynimize sokuyorlar yine bişeyler hadi hayırlısı.

0 yorum:

Yorum Gönder