26 Ağustos 2020

Kahvaltı sevmiyorum

Kahvaltının mutlulukla ne gibi bir ilgisi olabilir hiçbir zaman anlamadım :)

Bugün kahvaltı yapmadım mesela. Uyandığım gibi temizliğe giriştim. Kahvaltı yapmadığımı bile unuttum. Saat 2'ye doğru işim bitti ve Türk kahvesi yapıp içtim. Ondan önce saksıları toplarken dalından koparıp ağzıma attığım başparmağım kadar minnak domates tanesini kahvaltı olarak sayabiliriz belki.
Uyanıp kendime gelmem o kadar uzun sürüyor ki, hiçbir şey yemek istemiyorum. Belki de kahvaltı düşüncesi uyanmamı engelliyor da olabilir. Kahvaltı edeceğimi düşünmezsem daha hızlı uyanıyorum sanki.
Uyanamam ya da yataktan çıkmam öğleni bulmuşsa da yine çıkarıp kahvaltı yemektense sadece bir şeyler atıştırmak daha cazip geliyor. Kurabiye, bisküvi, kek gibi şeyler... Ama onlar yoksa daha sağlıklı şeyler olabiliyor mesela geçen gün sadece bir tane incir yedim.

İşe gittiğim dönemlerde sırf biraz enerjim gelsin diye sadece tek bir poğaça yiyorum. Ya da bazen sandviç.

Ama bu durum kahvaltı için bir restorana cafeye vs gittiğimde değişebiliyor bazen. Dışarıda kahvaltı yemek güzel geliyor biraz daha, ve baya fazla yiyebiliyorum dışarıda kahvaltı yaptığımda.

Yalnız şu var ki dışarıda ne kadar çok yemiş olsam da çabuk acıkıyorum. Açıkbüfeye gidiyoruz mesela, bir sürü şey yiyorum ama çıktıktan yarım saat sonra midem kazınıyor.

Benim aslında genel olarak yemekle çok aram yok sırf biraz enerjim gelsin diye yiyenlerdenim. Ama enerjim yetersiz olduğu için hareketsizim ve bu yüzden aşırı zayıf da değilim. Bir şey yemek istemedikçe hareket edesim de gelmiyor. Değişik yani... Anlatmak da zor.

Mutfakta olmayı da çok sevmiyorum. Yemek yapmak falan... Değişik şeyler pek yapmam. Çok uğraştırıcı şeyler de yapmam. Pratik ve lezzetli ne varsa onları öğrenip hep onları yaparım. Omlet severim mesela, yemek yapasım yoksa hem kolay hem de tok tutuyor.
Sonra mesela zeytinyağlı fasulye de kolay. Koyuyorsun malzemeleri kapağı kapatıp pişmesini bekliyorsun, ufak ufak doğramaya da gerek yok. Makarna zaten en kolayı. At pişsin.
Böyle yazınca kahvaltı da aslında kolay, her şey hazır, dolaptan çıkar ye di mi? Ama hiç çekmiyor beni nedense. Bazen peynir domates ekmek üçlüsü çekici gelse de (sandviç yapıp yemelik), zeytinle hiç aram yok, yumurta ile uğraşmak istemiyorum, sucuk, sosis gibi şeyler ağır geliyor kahvaltı için yemesem daha iyi olurmuş gibi. Sonra içecek olarak da ne içeceğimi bilemiyorum. Çay çok sıcak, Süt midemi bulandırıyor, Portakal suyu olsa o fena olmaz ama onun da asiti midemi rahatsız edebilir gibi.

Aslında ben en iyisi sabahları portakal suyu içmeyi bir deneyeyim portakallar çıkınca, midemi rahatsız ederse bırakırım. Sanki iyi gelirmiş gibi, enerjimi yükseltir ve baya kahvaltı yerini tutar.

Ne çok yazdım, çok da karışık oldu ama...
Sizin kahvaltı ile aranız nasıl?

13 yorum:

  1. Portakal gibi asitli içecekleri sabah aç karnına önermiyorlar.
    Bende tersi severim. Illa zeytin peynir harici birşey olmalı sofrada meselâ. Patetes kızartması, yumurta ya da ne bilim başka birşey.
    Yoksa doymamış gibi hissederim bende. :))
    Öğlen yemeğini geliştirebilirim de sabah ve akşam olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal suyu da iptal :)
      Sabahları yağla uğraşmak da zor geliyor bana, patates kızartmak, sucuk kızartmak külfet gibi :)) Sabah kahvaltıları çok geçiştiriyorum ya.. Bugün de yapmadım.

      Sil
  2. Kahvaltısız adım atamam sokağa. Enerjimi ,ışığımı yemekten alıyorum resmen. Gece yatmadan kahvaltı hayali kuruyorum hatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin :)) Ben de gece yatarken üff sabah kalkıp yine kahvaltı yapsam mı yapmasam mı diye cebelleşicem düşüncesiyle uyuyamıyorum :D

      Sil
  3. Ben de kahvaltı sevmeyengillerdenim. Yalnız olduğumu sanıyordum:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de sabahları pek kahvaltı edemem ama yoğurt ile granola yiyebiliyorum; hem kolay, hem sağlıklı hem de öğleye dek beni mükemmel enerjik kılıyor, kesinlikle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet bir kaç kere denedim onu, güzel oluyor aslında ona devam edebilirim. Hatırlattığın için sağol :)

      Sil
  5. Ayy ben de çoğu zaman günün yarısına kadar yemem canım da bişey istemez ama ufaktan bişeyler atıştırınca acıktığımı farkederim :)) sonra da sürekli canım bişeyler ister yatana kadar 😁

    YanıtlaSil
  6. dışarda severim ben de peynirli zeytinli kahvaltıyı. önüme getirilince. bunun dışında kek genelde :) bir de müsli ve mısır gevreği bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir iki sabah yaptım onu da ama o da pek açmadı yaa. Galiba sabah kendime gelemediğim için hiçbir şey yiyemiyorum. Bu arada deeptone bahsettiğin kitap vardı ya Hayatınızın amacı doğum tarihinizde gizli diye. O sende var mı? D&Rda bulamadım ve yeni kitap sipariş etmek istemiyorum şu an. Eğer sende varsa benim sayfaları mail atsana dicektim 😁 Bu arada kitabın yazarı izlediğim filmin öyküsünün de kahramanıymış yeni farkettim. 😮

      Sil
    2. yok ben de eskiden vardı da aldı birileri, daha sonra görürsem kitapçılarda yaparım tabii ama yani bu sene olmaz, netten ve kitapçılardan alışveriş yapmıyom salgında. ama kitap dr de yoksa da başka yerlerde vardır ki. şimdi baktım, idefikste, hepsi burada da, nadir kitapta ve başka yerlerde var yani. dingin savaşçı eveeey :)

      Sil
    3. Bi iş için dışarı çıkmıştım da D&R vardı ona girip baktım göremedim artık bir dahaki sefere inş bulurum :))) Bu adamı da iyice merak etmeye başladım şimdi :)

      Sil